Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 10 juli 2012

Ser ut som en...

.. trådgardin av vatten utanför fönstrena...
Nog för att Ufot och jag oftast är någorlunda överens om sakernas tillstånd numera, men idag är vi liksom mer överens än annars.
VI VILL INTE GÅ UT!!!
Men vi är ju tvungna att ta små kortisar. För Ufots skull. Fast han protesterar nästan mer än jag :))...

Och så kan jag meddela att jag har varit på röntgenundersökning av ond fossing. Igår var jag det.
Den såg illa ut (fossingen), tyckte tjejerna..
Men ett mer utförligt omdöme skulle röntgenläkaren ge. Och inte fasen tror jag att det är så farligt. Även om det gör ont.

Inom två veckor får jag något slags besked från vårdcentralen om den fortsatta "behandlingen"..
Konstaterar lite torrt att apoteket inte hade den medicinen jag skulle ha, så jag får klara mig utan tills imorgon.
Det är ta mig fasen rätt uselt! Ingen medicin på det ena apoteket (Ulricehamn) och det andra semesterstängt (Dalum)...

Släpp allting fritt för fasen! Det blir billigare el, mediciner, sjukvård, skolor, you name it!
Funkar KANONBRA! Och ingen bryr sig om lönsamhetsaspekten, närå... (ironi på låg nivå!!)

Igår när jag kom hem ringde en dam från ett bostadsbolag i Gränna. Jag hade gjort en förfrågan på en lägenhet, som dock var för stor och för dyr. Däremot kanske det blir en tvåa ledig i deras bestånd och då ringer hon omedelbums till mig! 

Och idag ringde hyresvärden från Huskvarna (där jag hittade vilse, ni vet?)... Också en lite för stor och dyr lägenhet, men han bedyrade att han skulle ringa så fort han fick in något som passade. 
Är det detta som kallas ketchupeffekten???

Imorgon bär det (förmodligen; Orsa regemente, eller snarare tanten i skogen, lovar ingenting bestämt) av till Landvetter en sväng.

Får väl försöka komma ihåg att hämta min medicin på vägen...

Men det kan nog vara bra att komma iväg lite. Kanske.
Har väl blivit lite mycket nu sista tiden.
Fast jag får väl medge att jag har njutit i fulla drag av mina små utflykter!
Hoppas bara att jag inte "hittar vilse" igen... Det är så förbaskat pinsamt!!!

1 kommentar:

  1. Hoppas ketchupeffekten håller i sig och det ramlar ut en äkta lägenhet till slut ;)
    Det "ena" apoteket har aldrig min medicin heller. Undrar om det finns nånting i deras många hyllor överhuvud taget.
    Vill inte sprida gnäll men regnet står mig upp till halsen *he..he...*

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!