Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 22 juli 2013

Här händer det inte så mycket...

... men jag och granne K har varit ute på lite småutflykter i veckan...
Bra när grannarna har semester *tycker*...

I tisdags (tror jag) var vi först i U-hamn och handlade, sen var vi en snabbsväng i Borås...

Onsdagen tillbringades tillsammans med nya lilla barnbarnet och det något större dito och deras föräldrar i Landvetter... Myyyysigt!!!

Torsdagen och fredagen flöt förbi i tvättandets och städandets tecken. I MYCKET långsamt tempo.

På lördagsförmiddagen ringde telefonen och det kom en liten försynt förfrågan om jag kunde tänka mig att vara sällskap på en tur till Jönköping. Kunde jag! Och har försett mig med tre olika sorters te (inköpt på A6) och en tavelram (Ikea) till en av många målningar min mamma har gjort.


Fler ramar ska införskaffas vid tillfälle. För det finns hur mycket som helst här nu som jag vill ha upp på väggarna... Mina föräldrar var himla duktiga på att "göra tavlor". Det är jag också. Fast inte riktigt på samma sätt ;)...

Och så for vi iväg till stan igår och inhandlade såna där nödvändigheter som mjölk och bröd och sånt där allmänt ätbart...
Idag blir det inte något åkande varken hit eller dit! Så är det!!! Tror jag ;)!

Konstaterar att värmen tar och att fotj*keln vill svullna lite. Å andra sidan gör det inte så där himla ont, så det känns bra ändå.
Fick tag i ett par skor på rean som passar (trots svullnaden). Känns liksom bättre med en "hel" sko när man är ute med Ufot.
Sandaler och ballerinaskor i all ära, men till hundpromenader krävs rejäla doningar! Har använt Ufot som stöd när jag har tömt sten ur skorna och det har väl inte varit så där vansinnigt populärt... Han liksom suckar och blänger.Anar att det betyder att han tycker att människor är märkliga och att hans matte är märkligast...

Funderar på att sätta mig på balkongen en stund och bara glo... Ungefär vad som orkas med idag... Och för övrigt är det riktigt mysigt att sitta därute och bara slappa. Har fixat vatten med limeskivor. Läskande en sån här dag! I bästa fall orkar jag bära ut ett glas... Kanske...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!