Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 1 juli 2013

Måndag

Sol.
Känner att det snart är fredag.
Innan dess bör jag hinna frakta bort en styck säng, en fåtölj, ett bord och en skrivbordsstol. Från här till Falköping.
På fredag bör jag försöka hämta en styck son och en styck kärra.
Lördag morgon klockan tiiiidigt SKA det köras till Hulingsfarahult.

Pappans hus är sålt.
Detta innebär att det ska tömmas.
Detta i sin tur innebär att jag måste hämta "min" säng (ja; NU blir den ju min) och hylla och antagligen en massa annat som jag förmodligen inte behöver men känner att jag måste "rädda"... Ekorrmentaliteten lär blomma...
Utrymmet att stoppa undan saker och ting är förmodligen inte lika stort som instinkten att rädda vad som räddas kan...
Kommer förmodligen att bli vissa problem (minst sagt!!!).

Har i alla fall börjat flytta över grejer från mitt sovrum till lilla rummet... Inte för att det går att göra mycket åt det förrän grejerna som står i lilla rummet har flyttat sig till destination F-köping, men jag har börjat i alla fall... Det tyngsta lär jag inte klara på egen hand. Får bli lite småplock och sånt som går att släpa...
Kanske lika bra att vandra ner en trappa och "varna" grannen för framtida dunder och brak....

Gör vissa avbrott för kortare promenader med Ufot.
Foten blåvärker. Eller, nje, inte direkt foten. Mer såret. Om man ska vara noga...
Undrar om det inte är dags för en pencillinkur nu?? Ska det verkligen behöva göra så här ont och vara så in i helskotta svårläkt? Ingen bra årstid för såna begivenheter....


Hit har vi i alla fall vandrat idag. Till lilla naturreservatet. Och det lär väl bli någon tur till framåt eftermiddagen. Bra ställe att gå till. Vackert är det och bord och bänkar finns det... Inte en människa i sikte... Lugn och ro är underskattat...
Gäller att vara noga med "utflyktsmålen" numera ;))....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!