Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 7 december 2011

Dag 341...

Morgonen började en liten aning avigt..
Det var nämligen strömlöst här..
Varför?
Ingen aning...
Inte hade det snöat särskilt mycket, inte hade det blåst så där värst heller, men strömlöst var det.
 
Och då vill man ju liksom inte ge sig upp ur sängvärmen... 
För det blir relativt kyligt i lilla huset i skogen när man inte kan elda... 
Liksom helt lönlöst att ens försöka. 
Cirkulationspumpen funkar inte utan el. Liksom...

Nåja; fick ge mig och hoppa upp ändå.
M-ett och Mjauritz var hungriga och UffeUlfUfot ville ut...
Bestämde mig för att tända i öppna spisen för att få något slags värme här.
Och släppte in katterna i vardagsrummet. För att jag antog att dom också ville ha lite värme...

Ovanligt fånigt.
 
Eller bra, om man ser det ur värmesynpunkt.
För Mjauritz fick mig att bli helt vansinnigt arg genomsvett..
Upp i fönstret gick han (brukar han aldrig göra), välte ner två ljuslyktor (dom gick hädan), elljusstaken (den lever fortfarande), en blomkruka (den klarade sig). Jord över hela jäkla golvet...
Väpnat stillestånd rådde hela förmiddagen.
 
Tror att vi har kommit över det värsta nu...
Blänger väl lite fortfarande. 
Jag, för att jag blev lite sur för ljuslyktorna, han för att jag skällde på honom och det ansågs vara helt och hållet orättvist eftersom det inte var HAN som hade varit dum nog att ställa en massa skrutt i fönstret...
Ibland undrar jag varför jag ens bryr mig om att försöka ha någon slags ordning här... *suckar*...

Blev betydligt gladare när strömmen väl kom tillbaka och jag körde igång lilla datorn...
Kollade mailen..
Och vet ni vad?
Jag har vunnit ett par glasögon på Lensway :))...
Kul!!!

Anar att det blir promenad i skogens djup idag också.
Är lite slaskigt och äckligt (troligen halt också) på vägen.
Men brevlådan får vi nog knalla ut och kolla...
 
Vill inte ha snö.. Vill inte ha blåst.. Vill inte ha vinter alls..
Och jo; jag VET att det finns dom som gillar det där vita och kylan och allt det där.
Men jag får ont, känner mig alldeles låst här med eldandet och allt (och numera känns just det jobbigare än det har gjort någon gång förut), och inte är det lätt med skottandet  och allt tjafs om plogandet av vägstumpen ut till "allmän väg" heller.
Samma jäkla härjande vartenda år. Trött blir man!!!
 
Gissa om jag vill härifrån!!!
Och gissa vart jag längtar :))...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!