Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 7 januari 2012

Dagen då...

...jag insåg att det går troll i rubrikerna :))... Inläggen hittills har jag rubricerat med ordet "dag" i en eller annan form. Konstigt! Tänkte jag inte på...

Annars borde väl denna dagen gå till historien som "dagen då matten i huset tog sovmorgon".. Sov i och för sig jäkligt risigt inatt, men trodde när jag vaknade vid halv fem (för sjuttioelfte gången) att nu har jag max två timmar innan lillzooet kör igång.  Men när jag vaknade igen var klockan kvart över åtta!!! Tänk vad det gör att man får sova (nästan) färdigt!!

Eller också kan man väl konstatera att ett under har skett i huset i skogen. Vi (M-ett, mest Mjauritz och jag) har letat och letat och letat och.... efter en liten fånig leksak allmänt kallad "kossegrisen" i flera veckor...


Av någon outgrundlig anledning är det denna märkliga tingest som är mest poppis att bära runt på, hoppa på, bita, slänga, vara allmänt våldsam mot... Åtminstone om "man" heter Mjauritz. M-ett har en lite svalare attityd.
Och tänka sig; imorse "satt" "kossegrisen" framför frysen precis som om den aldrig hade varit försvunnen. Jag, som har letat över högt och lågt och under och bakom och framför, och inte sett en skymt av eländet...  Antar att någon (typ katt) plötsligt fick minnet tillbaka någon gång under natten och hämtade den löjliga leksaken.
Dessutom har dom ligisterna lekt sönder sin tunnel. Gjort en extra "ingång" där det inte ska vara någon... Hur i hela friden dom har lyckats med det fattar jag inte. Men gjort är gjort och nu får det vara som det är! Så det så!!!

Eftersom jag var ovanligt utsövd idag har jag plockat bort det lilla juleri jag hade plockat fram. Och varit duktig och packat ner i en låda snyggt och prydligt. Klart att flyttas!
Tvättar gardiner som också ska packas ner.

 Gäller att försöka se optimistiskt på möjligheterna att få tag i en lägenhet. Och det kan ju vara skönt att ha börjat med packeriet om och utifall att... Saker man ändå inte använder kan ju lika gärna bo i kartong så länge... Om det inte blir soptippen nästa, förstås.
Ni anar inte hur mycket som kommer att hamna där...
Borde nog hyra en container... Men det kostar massor, så det är väl något jag får drömma om...

Och så är det dags för disk och panna och....

Varför får man en sån märklig dèjá vu-känsla ibland :))??

2 kommentarer:

  1. kossegrisen var en söt liten sak! märkligt hur de kan försvinna i intet för att sen uppenbara sig som om de aldrig varit borta... ;-)
    Här har jag o elsan dollidoffen, lille griiiisen och allt vad de heter..o alla slutar vi n!
    Hoppas kvällen blir lugn och skön trots disk o panna!

    SvaraRadera
  2. hugan; Gäller bara att försöka hålla reda på den märkliga tingesten i fortsättningen... Jobbigt att leta var det!

    Kvällen blev förhållandevis lugn... Inga större olyckor, trots ihärdigt lekande med den upphittade kossegrisen (Mjauritz) och lite muttrande över panna och disk (jag) :))

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!