Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 11 mars 2014

Har av någon anledning...


... haft relativt kort stubin idag...

Tror att man vissa dagar kanske borde reducera tillfällena när man läser på facebook. För ibland kan man ju undra om ens "vänner" är riktigt navlade.
Blev så pass trötter på eländet så jag skrev en ovanligt sur (för att vara jag) status.
Känner väl lite att "lev och låt leva"... Vi är ju (som väl är) olika allihop och allt passar inte alla. Tycker jag, är det väl bäst att tillägga ;)...

Och uppepå detta har dessa eländes telefonförsäljare terroriserat mig idag. Vad jag inte begriper är varför det där "Nix-registret" överhuvudtaget finns? Vad gör det för nytta? Nix nytta, kan man tycka...
Och jodå; nog förstår jag att dom som ringer jobbar med detta och antagligen är tvungna att ringa x antal samtal per dag osv, men nog tycker jag att ett (någorlunda) artigt "nej tack" är en ganska tydlig vink om att man inte är så där vanvettigt intresserad. Medger att jag helt enkelt la på luren när människan i andra änden bara malde på trots att jag försökte tala om att, tja, "nej tack"...

Har suttit på balkongen och huttrat stundvis idag. Fast det hade varit jätteskönt om det hade varit lä. Det är det inte. Här blåser det snålt. Alltid. På sommaren, när det är så där riktigt varmt, uppskattas det. Men nu... Brrr... Fast jag tror banne mig att jag har fått lite färg i fejset. Typ lätt "kokt kräfta"-nyans... Hoppas det lugnar ner sig till imorgon. Ikväll är det mörkt så man kan tassa ut utan att skrämma folk...

Funderar (OBS; funderar) på att duscha Ufot ikväll. Han anar inte vad jag tänker på när jag stirrar värderande på honom. Som väl är ;)... Nåja; ska ut sista rundan alldeles snart, får välan tänka mig runt gårdarna... Men nog behövs det. Men fasen så jobbigt det är. Och Ufot gillar det INTE. Inte jag heller. Eller snarare; min rygg avskyr det! Å andra sidan ska det göras någon gång, och det behövs. Verkligen.
Ja, ja... Vi får välan se om och utifallatt... Ambivalent är bara förnamnet :)!!

Imorgon är en annan dag. Tvättdag.
Hurra! Eller nåt....


Ps. Och duschen blev av. Ryggen är av (tror jag). Det är ta mig sjutton helt fantastiskt så stoooor hund man har när den ska tvättas... Och vilken päls! Phu!!! Imorgon blir det kammen! Stackars Ufot :)... Nu te och vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!