Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 17 mars 2014

Tankarna vill liksom inte ta slut...


Dom (tankarna) rusar runt i huvudet.
Livets förgänglighet, allt man borde göra som man inte gör, allt man vill göra som man inte gör, ja; det mesta kretsar runt därinne i hjärnvindlingarna.

Det värsta är väl att till slut är det så mycket tankar så det man faktiskt måste göra, glöms bort. Som att ringa till vårdcentralen och beställa nya recept på blodtrycksmedicin. För det börja sina i förrådet. Och det i sig är rätt blodtryckshöjande...

Men jag kom ihåg att åka till gymmet idag. Hade med mig min lilla nyckelbricka så att jag kunde ta mig in till dom där plågomanickerna. Och jodå; skor och byxor var med dom också. Hurra för mig! Eller nåt...

Men lillsaaben påstod att det var dåligt med kylarvätska i kylaren (??). Påstod. Först. Sen påstod den inte det längre. Blir inte klok på alla dessa jäkla lampor och "hojtanden" på displayen. Tror den behagar skämta med mig. Eller är den rädd att jag inte har tillräckligt att fundera på ändå. Vem vet? Nåja; idag är det INTE hurra för lillsaaben. Skämmas ska den!

Och jag har ätit middag. Även om jag nu råkade glömma min stackars "laxbit med vitlöksost och grädde och rejält med peppar" i kastrullen så det hela blev en liten aning vidbränt. Intalade mig att den nog vann på det. Det kan diskuteras. Potatisen var helt ok i alla fall...

Jag tror jag börjar bli gammal............

I övrigt blåser det så man får ha tyngder i fickorna när man går ut. Ja; en del får väl ha det. Inte jag. Jag är ankare åt Ufot istället...
Frisyren för dagen är nog närmast 80-talsstil... För det var väl då det var så inne med "naturligt vindrufs"?Både på hund och matte... Tror vi ser rätt urblåsta ut efter våra promenader :)!!

Nåja; det är måndag. Ny vecka, nya äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!