Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 24 juni 2009

Ett inlägg i all hast

Har nog tagit lite av "bloggsemester"
Ja, inte så att jag ligger och steker mig på stranden, snarare så att jag inte IDS göra någonting...

Kan kanske bero lite på de två senaste dagarnas "aktiviteter"...
Det behövs ju inte så mycket för att man ska gå i däck, när man är en glad sjukpensionär !

Var ju nere i Dalum och lånade böcker och passade på att kvista iväg till Timmele och handla lite när jag ändå var ute på vift...

När jag kom hem fick jag den där lysande iden om att jag nog skulle ringa in till zoo-affären och kolla när det passade att jag kom in med bebisarna (undulatbebisarna, alltså)...
Och till min fasa (nåja, kanske inte sååå allvarligt, men ändå!) ville dom helst att jag skulle komma "imorgon" dvs igår.
Så det gjorde jag...
Och två dagar "på vift" är för mycket för mig...
Fy sjutton vilken vekling jag har blivit!!!

Och att det dessutom var mycket svårare än jag trodde att lämna mina små gjorde ju inte saken bättre...
En något jobbig hemresa blev det!!!

Har försökt "aktivera" mig med tvättning av täcken och sånt fjomp idag...
Men det blir liksom inte mycket gjort...

Posten har vi (vovvarna och jag) inte orkat hämta...
Nalle liiiiider av värmen, så jag tror att postlådan får vara ifred idag.
Man kan ju hämta dom eländes räkningarna (för jag misstänker att det är vad som finns i den där röda lådan) imorgon bitti när det är lite svalare istället...

Uffe trivs däremot bra med värmen.
Nalle och jag blänger på honom när han skuttar omkring!
Osmakligt!!!
Tycker vi!!!

Nä, nu blir det ett glas lingondricka under parasollet...
Har ju en eller annan bok att läsa ...


Ha det gott i värmen!!!
Kramelikram!!!

6 kommentarer:

  1. Ha det så bra i solen med din bok.
    Jag skrev ungefär som du igår när det gäller att vara en glad pensionär.;0)

    Jag bli trött av värmen, säg vad jag inte blir trött av.;0)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vännen, ta det i din egen takt och det du orkar helt enkelt:)
    kram Lallis

    SvaraRadera
  3. Hejsan Mostra mi!! *gapar av förvåning åt att jag för en gångs skull har lite internet! * Känn inte att du borde orkat mer, det finns ju anledning att man ÄR sjukskriven!!
    Det är inte veklinga-aktigt att inte orka med ett så hetsigt liv, att allt fler idag känner ångest, oror och stress av det ökande tempot i samhället visar väl bara på att allt har gått för fort. Vi är väl helt enkelt inte anpapassade att leva så! Läste i vetenskapens värld e intressant artikel om att vi fortfarande är programmerade i kropp och själ att leva som för 10.000 år sen, och att ångest är en överlevnads-instinkt, somliksom slagit fel i vårt moderna liv. Likaså är vi gjorda för att ta in liite information (inte vara så mobila och internationella och med internet motta information om människor överallt. Och leva nära en liten grupp människor, och sällan mår bra av att höra så mycket om vad som sker i hela stan/världen, eftersom vi ändå inte känner att vi kan göra något åt det. Det stod också mycket om att vi är gjorda för att vara mångsysslare och lite bra på allt, men i dag är arbetena utformade att man ska vara speciallist på ett område och köpa produkter/ tjänster av andra, och det blir egentligen väldigt onaturligt. Många såna anledningar menade de på att det gör oss mer stressade, då även om vi anpassar oss väl, inte riktigt hinner med med allt det moderna... Jaja, nu babblade jag visst iväg, men jag har tänkt en delpå varför vi som är "själsligt trötta" om vi ska kalla det så, samtliga ofta nämner vissa saker. Få tid i lugn och ro. Hitta sin plats. Känna att man duger, men får göra saker i sin egen takt. vill bo mer på landet eller i alla fal inte mitt i "gyttret". Drar oss till djur och natur, kanske framför allt. Förmodligen är det bara så enkelt att det är vad vi är skapade att göra! Det är mer naturligt än motsatsen!

    Men men, jag såg dina fna undis-bebbar hos mamsen, och guuud vad fina de var! Har aldrig varit ett undulat-fan men de där var väääldigt söta!

    Och du, i den här tröttheten förresten är det väl inte konstigt att man blir slö! Det är ovanligt varmt nu, och det är man inte van vid... inte ens doggarna! Nej slappa du med gott samvete och du ska se att när brevlådan är så full att det rinner över kommer nog brevbäraren och frågar vad det är, och då har han ju med sig posten förhoppningsvis!

    Största kramen från mig, saknar dig vännen!!! /Sandy

    SvaraRadera
  4. Oj???
    Var det MIN dotter som skrev allt det där kloka???

    Hon måste vara släkt med mej! (...oss, menar jag...f´låt!)

    Jag instämmer i allt som ovan har skrivits!

    Deffinitif..
    .deffinfift..
    .defivinit....Äsch!

    Instämmer gör jag!
    Ta hand om dej på bästa sätt, söstra mi och må så bra du kan!

    Megakram till dej!!! //Jenny

    SvaraRadera
  5. Lugn och fin .............verums hälsofil!!

    Ta det piano med dina böcker.
    Räkningarna lär ju ingen annan ta,tyvärr.

    Det hade man ju inte haft nåt emot!

    Hoppas du har det bra trots "bebis" saknad!
    Kramen på dig!!

    SvaraRadera
  6. Bloggullet; Ja, ibland funderar jag på vad jag INTE blir trött av :-)... Fast en del grejer måste ju göras, hur eländigt det än är.

    Kramen och sköt om dig!

    **********************
    Lallis; Ibland undrar jag varför i hela världen jag stressar omkring som en tok... Jag har ju för sjutton all tid i världen.
    Knäpp är jag!!!

    Kramen!!!

    ************************

    Sandy; Du är världens goaste sösterdoter!!!
    Saknar dig också!!!

    Jättebamsekramen!!!

    ************************

    Jenny; Jodu! Hon är inte dum den tösen!!! Har du tänkt på att hon är väldans lik dig ;-)?

    Kram, söstra mi!!!

    *************************

    Sickan; Nä, visst är det attan att ingen annan kan ta dom förbenade räkningarna? Jag kan gärna ta hand om utbetalningar och sånt istället :-)!

    Trodde väl inte att det skulle kännas så tomt efter dom där femlingarna... Särskilt den där med blått på bröstet... Suck! Men man kan ju inte behålla alla. Fick till råga på allt förfrågan om fler :-)! Ovanligt snälla, påstods det att dom var (????). Ovanligt busiga, var nog min bedömning, ha, ha!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!