Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 9 juni 2009

Prisa Gud...


...här kommer skatteåterbäringen...

Och när man har betalt till höger och vänster är pengarna "schlutt"...

Fast vad sjutton!
Nu är sonens adressändringstjosseflöjs betald.

Och jag känner mig ett steg närmare tillvaron som absolut ensam människa i huset.
Och jag är plötsligt inte alls trakterad av detta faktum.

Men det är ju så här det ska vara!!!
Barnen har man ju bara till låns, och jag får väl vara väldigt nöjd med mina "lån"! Dom är helt enkelt helt fantastiska alla fyra M-en!
Och tre helt underbara "svärdöttrar" har jag fått och ett litet bonusbarnbarn... Och min fd svärson är ett under i sig , han och hans föräldrar ställer verkligen upp för min dotter när hon behöver hjälp. Lånar ut bilar och skjutsar och... ja, dom är fantastiska. Mycket beundrandsvärda människor!!! Undrar om dom vet hur mycket det betyder att jag vet att dom finns där för min älsklingsdotter?
Hmmm, kanske dags att tala om det för dom?
Tror att vi lite till mans och kvinns är väl snåla med beröm...
Å andra sidan vet jag med mig att jag har väldans svårt för att ta emot beröm också. Kritik däremot lägger jag noggrant på minnet...
Människan är allt ett konstigt djur!

Men vad i hela friden sitter jag och piper om?????
Tiden har väl sin gång här också och inte var det lättare för MINA föräldrar när min syster och jag försvann ut ur boet...

Vi var ju dessutom betydligt yngre när vi flyttade iväg... Jag hade inte fyllt arton när jag flyttade ihop med "stor-M"´s pappa... Och var precis fyllda nitton när jag fick min äldste son...
Hur smart var det på en skala???
Stackars, stackars storson, vilken liten "försökskanin" han blev .
Men han överlevde och verkar relativt nöjd idag, trots sin något virriga mamma!

Nej, nu avslutar jag detta något svamliga inlägg ...

Hejdå, bloggen!
Vi (kanske) syns imorgon?!








5 kommentarer:

  1. Öhhhh????
    Nu var "Emago-rutan" borta?
    Beror det på att jag sitter med laptopen??
    Hmmmm....klurigt...

    Och du! Jag gillar ditt så kallade "svammel"...!!!
    Man måste ju få svamla av sej om livet, vet du väl?
    Har du redan fått dina skattepengar?
    Det var som attan....har inte jag.

    Jaha ja! Då sitter vi här...ensamma på varsitt håll.
    Ja Lasse är ju sällan eller aldrig hemma, så det känns ganska ödsligt i huset nu faktiskt.
    Tur vi har djur i alla fall.

    Packar han för fullt nu, sonen?
    Det var på fredag som flyttlasset går eller?
    Ska du knöka in fåglarna där då...Hehe?
    Jaja....man vänjer sej väl vid alla förändringar vad det lider.
    En dag i taget, så ska detta också gå, ska du se..

    Ha det bara bäst, goa vännen!
    Tänker så mycket på dej, men är usel telefonmänniska, som du vet..
    Kram så det knakar i revbenen i alla fall! //Jenny

    SvaraRadera
  2. Du har något att hämta hos mig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja nu är snart pengarna här!
    Såå gött!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Jenny; Ha, ha!!! Jag tror att jag har fått bort den jäkla rutan!!! Hittade en kod jag inte kände igen och tog helt enkelt bort den! Hu, så stöddig jag var!!! Men sen har jag inte sett till "Emago" mer! Så jag antar att det var rätt att ta bort det där...

    Och NEJ... Inga fågelförflyttningar ännu... Han kommer att ha kvar sina grejor i kartonger tills han får en lägenhet... Och mycket kartonger är det...

    Revbensknakarkram tebax ;-)!!!!
    *******************************

    Bloggullet; Du är för go, du!!!
    Kramen!
    ********************************

    Sickan; Mina är redan nästan slut :-)! Måste nog försöka lägga undan till "kattsnöpningen"... Åh, vad glada dom ska bli M-ett och Mjauritz!!!

    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera
  5. Ja, den dag mina söner flyttar hemifrån kommer det kännas tomt här hemma!
    Tur man har maken och djuren som fyller ut huset då... :)

    /Caroline

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!