Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 25 juni 2009

Uffes dagbok 25/6



Vaknade klockan tidigt och försökte väcka matte...
Halv sex började tanten åtminstone röra liiite på sig och kvart i hade jag och Nalle busat så att hon kravlade sig ur sängen. Visserligen tror vi inte att hon var riktigt vaken, men upp kom hon!
Ner till köket för att dom där fjåniga katterna skulle ha mat...

Och så....
......äntligen uuuuut!!!

Följde med matte för att hämta posten sen igår.
För igår ville vi inte gå så långt; det var varmt!!!
Men i morse var det alldeles utmärkt promenadväder (även om nu matten muttrade en massa konstiga saker om att det var mitt i natta (????).

Kom hem, fortfarande i koppel ( suck!!!), men matte påpekade att det var sopbilsdag och att den typen kör som om han hade stulit både bil och bensin...
Och att hon nog, trots våra tidiga morgonvanor, ville ha oss kvar.
Och det var ju snällt tänkt!!!

Men utanför huset tvärnitade matten och började stirra på stackars Missilen-bilen.
Och sa en del ord som jag inte riktigt förstod...
Men att det skulle bli ett telefonsamtal ringt till macken så fort dom behagade öppna kunde till och med Nalle fatta...
Det var något om ett däck som såg väldans mysko ut (uttrycker mig snällt - så ingen får skavsår i öronen, det var inte riktigt så hon sa, min matte).

Men frukost fick vi och fåglarna och matte.
Och så telefonerades det och matte tog bilnycklarna och bilen och hon försvann en stund.
Medan matte var borta åt Nalle och jag upp kattpölorna som fanns i skålen på lilla byrån , he,he!

Och så kom matte hemsusande och muttrade om begagnade däck (vad det nu kan vara???) och pengar i sjön.
Fast varför hon hade slängt pengar i sjön sa hon aldrig... Konstigt, tyckte jag...

Så var vi ute en stund igen. Bäst att passa på när det är fint väder!!!
Matte hittade vår borste och borstade oss, jag har ju mer päls så jag fick mest "borst"!
Men sen fick människan för sig att vi skulle duscha... Hmmm...
Vi försökte allt smita båda två först,
men när jag väl kom in i duschen var det inte så illa.
Fast det behöver ju inte matte veta, för vem vet vad hon får för sig då?!
Nalle, den fjanten, bara fjäskade och traskade in helt av sig själv.
En del ska då vara märkvärdiga!

Hela långa eftermiddagen var vi ute och tittade på matte när hon försökte klippa buskarna med en liten sax (som heter sekatör, säger matte).
Undrar om det inte hade varit bättre att säga till "Stor-M" att fixa det där?
Tror att han når högre upp, matten är ju inte så "hög över havet" precis...

Och så har vi fått middag och kvällsmat och kvällsrunda...

Och nu är vi jätte-jätte-trötta och vill egentligen gå och lägga oss, men tro inte annat än att matten säger att "ja, snart, jag ska bara..."
Undrar varför människor alltid "bara ska" en massa konstiga saker???

Det kanske är som matten säger;
människor är allt bra märkliga!!!


Suss gott!!!
UffeHund


5 kommentarer:

  1. hihi intressant att läsa ur Uffes synvinkel!Så ska det vara, det vi inte orkar idag tar vi imorron! Hoppas det löser sig med däcken där nu bara!

    Läste ikapp ditt förra inlägg, tror att det är många som tagit lite sommar ledigt. Känner att jag är en av dom....det blir lite sporadiska inlägg, tråkigt med sporadiska kommentarer dock ;)
    Har lite dåligt med inspiration just nu, det känns inte hända så mycket fast det är full aktivitet i skallen endå...!! Jobbigt är ordet. Det är så pass att den händige undrar om jag fått alzheimers åxå....jojo det känns kanske så ibland.

    Ha nu en skön sommardag! Ta hand om er. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Huga; Jo, det är nog lite bloggtorka både här och där :-)!
    Men man vill ju vara ute när det är så fint väder, även om man "bara" sitter under parasollet och slöar...

    Däcket fick bytas ut och som väl var fanns det ett begagnat i rätt storlek, men det är surt att behöva lägga matpengarna på sånt... Tycker det räcker med att man ska förse den eländes bilen med bensin.

    Jobbigt att ha så mycket omkring sig som du har nu! Du ska veta att jag håller både tummar och tår för att det ska lösa sig med bostad för din mamma!
    Och det är klart man blir lite virrig när man har mycket att tänka på! Det är vi nog många som känner igen!
    I mitt fall räcker det med två extra grejer att hålla reda på så är det totalt kaos i hjärncellen ;-)!

    Storkram till dig och var rädd om sig!!!

    SvaraRadera
  3. Ja visst, Uffe....Människor ÄR märkliga som bara den...

    Det finns till och med dom som sitter uppe och läser bloggar mitt i natten!!! Kan du fatta, va?
    Och en sån dårfink till människa har VI till matte!??!?
    När hon skulle kunna lägga sej här i soffan hos oss och bara klia oss på magen?

    Inte lätt med "fot-folket"...

    Hälsa Nalle (fjäsk- Nalle som badar frivilligt...Voff! Voff!)
    från oss också....

    Svansviftande från Labbas, Sessan och Tesse. (fast Sessan skäller nog mest...)

    SvaraRadera
  4. Vågar inte ens tänka vad mina hundar tänker om mig :P

    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skrattar gott åt din dogges synvinkel på din dag! Tänk så underliga vi måtte te oss i deras ögon o öron kanske mest...snackar med oss själva o inte är vi "lena i truten" alltid heller! haha!! Krama om uffen från mej, o ha en go dag! Hoppas han tokat från badet då hehe /Sandy

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!