Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 13 juni 2009

Ibland skulle jag behöva se på mitt liv från en hög
utsiktspunkt. Det händer att mitt synfält är avgränsat
så att jag bara kan uppfatta en liten del av verkligheten.

Där högt uppifrån skulle jag säkert se mer än det
negativa och det hopplösa. Jag skulle kanske upptäcka
land vid horisonten och ana ett nytt liv.
Jag skulle inte bara se skuggsidan av mitt hus utan även
den soliga baksidan.
Och denna nya synvinkel skulle hjälpa mig att lyfta vingarna
för att söka ett nytt land och en ny plats där solen lyser.

ur "Hoppet är en gåva" av Rainer Haak


1 kommentar:

  1. Vilken vacker, men lite sorgsen dikt....
    Blomma och kram till dej...(-:
    //Jenny

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!