Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 4 juni 2009

Så var det dags igen!


Ja, för ett riktigt gnälligt inlägg!
För idag har jag ONT och jag vet att det är mig det beror på,
men ändå!
Det är väl själva den att man inte ska kunna göra nåt kul utan
att få "surt" efter...
Och jo, jag vet att vi är många som har det så här,
men idag är det syndast om mig,
så det så!

Och så var jag så där vansinnigt optimistisk igår och inbillade mig
att jag skulle börja städa idag.
Hur dum får man bli???

Jag menar; detta har jag haft ont av i snart tjugofem år,
och ändå lyckas jag förtränga, att dan efter dan före, med
mycket gående på hårda golv, och åkande medelst bil,
är det KÖRT!
Då KAN jag inte varken städa eller annat.
Utan det bästa jag kan göra är att hålla mig lugn:
Och hur lätt är det när man VILL en massa???

Så det enda som har blivit gjort idag är väl att jag
tog tag i disken som jag inte orkade med igår.
Och så har jag förstås skjutsat sonen till en kompis.
Vilka storverk, va?!

Så nu ska jag gå och sätta mig i nåt hörn,
eller möjligen i en stol (typ TV-fåtöljen, den "berömda")
och sura av bara attan!

Eller så kanske jag skulle fixa lite hos fåglarna...
I mycket lugn och sansad takt...
Hmmm...
Egentligen låter det roligare än att sitta och sura...
Så det kanske jag gör...

Men;
Orsa regemente lovar ingenting bestämt!
Och absolut inte jag heller, ha, ha!

7 kommentarer:

  1. ta det lugnt och ta hand om din rygg!
    Kram så hörs vi!

    SvaraRadera
  2. Sickan; Gjorde allt iordning i fågelburarna i alla fall... Skönt att ha det gjort!
    Nu blir det TV-sovning en stund :-)!

    Natti, natti!
    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Så är det att först smider man medan järnet är varmt och sen är det kört,då orkar man knappast röra sig.

    Du får gnälla för det har du all rätt till, att ha ont är inte kul.
    Hoppas du är bättre nu.
    Ha det bra och en skön helg.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Gnäll på du! Det får man!

    Men jag hoppas ändå du mår lite bättre nu...

    Jo, så är det minsann.
    Först "härjar" man på och sen får man minsann dyrt "betala".

    Om det är svårt att andas under sand?
    Jo...men hulkande och diverse vrål hörs mindre där under...

    Jag gräver mej snart upp igen ska du se...
    Kram och ha en fin helg!
    //Jenny

    (Trisslotter kan jag passa på att köpa nästa gång jag och andra Jennyn är iväg till stan, eller nåt...Vi skrapar då, så får vi väl se om vi vinner...(Öööhhhh....skulle inte tro det med min "tur" just nu..)-:

    SvaraRadera
  5. Bloggullet; Det hjälper allt lite att "gnälla av sig"! Och att ge fasen i en del "måsten" och "borden"...
    Tröstar mig med att vi faktiskt hade en jättetrevlig dag, K och jag!
    Och det är ju inte det sämsta!!!!!

    Kramen (och lycka till i tävlingen :-)!)!!!

    *********************************

    Jenny; Även om jag piper och gnäller var dagen så pass lyckad att det är värt "ontet"... Fast det lättar på trycket att gnöla lite :-)!

    Ska åka och rösta imorgon... Eventuellt hälsa på K i hennes nya lägenhet. Sonen vill ju se hur hans "x-tra-mamma" har det :-)!
    OM jag kommer ihåg det köper jag en trisslott då! Meddelar genast dig och L-Jenny när vi blir rika som troll ;-)!!!

    Glöm inte att sticka upp knoppen ibland så du får luft ;-)!
    Ha en jättefin helg, söstra mi!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  6. Jag vet precis hur du känner dig. Man får sota för der där lilla extra man vill göra. Jag har en nacke som inte är så snäll alltid.
    Mitt måtto är "Det kunde vara värre"
    Vad trevligt att ni som grannar kan hälpa varandra. Ni sks se att ni blir ritigt goda vänner.
    Hoppas du mår bättre i morgon. Sjäv får jag amerikagäst i morgon.
    Hans Älsklingsrätt är Janssons freselse och svensk husmanskost, helst köttbullar.
    Och det skall ske i morgon.
    Ha en bra dag i morgon. Hjälp hågon och du för hjälp tillbaks.
    Godnatt och kanske gomorron. Kran Viola

    SvaraRadera
  7. Viola; Ett annat motto är "Allt går utom nyfödda barn"... Bra att ta till när det blir lite jobbigt!

    Jo, nog tror jag att jag kan komma riktigt bra överens med nya grannarna! Dom är verkligen lättsamma och trevliga!
    Och dom kan ju inte rå för att dom inte är "granne K" :-)!
    För saknar henne gör jag! Åtta år är åtta år och vanans makt är stor!

    Hoppas du får trevligt med amerika-främmandet! Klok människa som gillar svensk husmanskost ;-)!

    Ha det riktigt gott!!!
    Kramen!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!