Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 13 juli 2011

Dag 193..

Idag har häcken (inte min; fortfarande växtligheten) fått vad den tål..

Absolut oproffsigt; gjort med en liiiiten sekatör.
Är så där totalt ointresserad av trädgårdsarbete och vill inte ens tänka på att lägga ut pengar på såna fåniga grejer som häcksaxar.. Särskilt som det inte är min växtlighet... Jag bara hyr här! Så det så!!!
Dessutom klarar jag inte att klippa med en sådan ändå...
Klarar bevisligen inte av att klippa med sekatör heller, men å andra sidan kan jag köra förbi den förbannade häcken med bilen nu utan att riskera att skrapa sidan på den och det är ju en klar fördel. Hur det sen ser ut är ju en helt annan fråga...

Gav mig på den stackars jasminbusken också.


Straffet för att "hota" Missilenbilen är hårt och skoningslöst!!!

Uppepå detta värv har jag nu intagit en kulinarisk höjdare; potatisbullar (blärk!!!)...
Orkade inte ens tänka på att försöka fixa till något anständigt att äta..
Evigt tacksam för att det faktiskt fanns en liiiiten gnutta lingonsylt kvar.

Bevisar att jag har mina ljusa stunder med att härmed försäkra att växterna jag köpte hos den snälle trädgårdsmästaren i Dalum fortfarande lever (trots min ständiga vanvård)...



Och nu ska jag inte lyfta ett finger mer idag...
Skippar disk och hela tjosseflöjset!!
Så det så!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!