Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 7 augusti 2011

Dag 218...

Det regnar...
Jag har en trasig bil i garaget...

Ibland känns det bara såååå dötråkigt!!!

Men "Lill-M" och jag har stökat omkring lite bland skräpet i stallet och jag har övervunnit min ekorrementalitet, till viss del, ivrigt påhejad av sonen, och slängt en massa (under livliga protester) som jag är säker på att jag kommer att sakna jättemycket (troligen inte alls, he, he).  
 
Blir nog tvungen att medge att sonalyckan har alldeles rätt för en gångs skull.
Annars brukar det ju vara så att jag har rätt! ALLTID! Även när jag har fel!
 
Tror jag tar en runda i regnet med vovvarna...
Och försöker tänka på annat än trasiga bilar (irriterande!!), slängande av braatthasaker (svider duktigt!!), ö-gubbar (frustrerande!!), flyttandets våndor (trött i förebyggande syfte!!)...
Måste väl för sjutton finnas roligare saker att grubbla över?!
Som.... tja.... "vadsjuttonskavihatillmiddag" till exempel :))...


4 kommentarer:

  1. Vem flyttar??

    Jag har också regn o kallt o en fungerande men skitig bil i garaget. Har legat magsjuk hela natten. Nästan som att livet leker.
    Fast tvärtom.

    Jadu.

    Bara att andas och ta nya tag, kommer tid kommer råd. Hej o hå.

    Kramar på dej i allafall ;-D

    SvaraRadera
  2. hugan; Flyttar INTE ännu.. Men plockar och rensar i förebyggande syfte.. Måste ju börja någonstans. Och nu är ju sonen här och ser till att det blir lite gjort!
    Söker bostad med ljus och lykta, men än så länge inget napp...

    Magsjuka är riktigt BLÄRK!!! Stackars, stackars dig!!

    Stoooor medlidandekram översändes!

    SvaraRadera
  3. Att grubbla över vad man ska ha till mat är oxå en svår sak. Jag HATAR att laga mat! Flytta är inte roligt heller men du är smart som rensar innan! KRAM

    SvaraRadera
  4. Renée; Avskyr också att laga mat, speciellt när jag är ensam (är jag ju för det mesta, så gott som alltid). Men när sonen är här känns det betydligt mer meningsfullt. Dessutom är han "väluppfostrad" och påstår att det mesta är gott *flinar*... (Han vågar väl inte annat, kraken)

    Och smart och smart... Blir ju "sparkad i rumpan" här... Men jag vet ju att ungarna har rätt. Det blir ju betydligt lättare om och när man ska iväg om det mesta skräpet är borta. Brukar ju vara att göra ändå...

    KRAM tebax!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!