Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 13 augusti 2011

Dag 224..

Lite trött...
Har ni hört den förut *L*..
Men behagligt trött, för en gångs skull...
 
Önskar väl bara att vistelsen på öa hade varat liiite längre, men man kan inte få allt...
 
Iddes inte ens bli sur på gubbjäkeln som höll på att ramma mig på motorvägen och sedan körde om och tuuuutade och hytte med näven... 
Stackars krake! Han insåg nog inte att hastighetsbegränsning på 90 km/h gäller på den sträckan och att man inte kan blåsa på i 150 och köra om folk som redan har påbörjat en omkörning (och jo; jag blinkade duktigt och kollade backspeglarna, men han hade lite fart om man säger så)... Men det är väl klart att man blir förbannad om man blir hejdad i framfarten, he, he...
Och huvudsaken var ju att det gick bra och att Missilenbilen faktiskt har bromsar...
Kan ju vara bra att veta inför besiktingen.
Som jag för övrigt måste beställa tid för. 
 
I morse när jag var ute med herrarna Hund (på öa) kom det två tokar och joggade och tyckte att det var en "god morgon". Vilket jag betvivlade å det grövsta klockan innan sju en lördag... Men var och en har ju sitt sätt att se på saken... Anar att dom tyckte att jag såg rätt trött och mosig ut (kände mig sån i alla fall)...


I alla fall fick jag prata med L´s granne T idag. En mycket trevlig dam!!! En sån där människa som ställer upp för sina grannar/medmänniskor. Har en positiv inställning till det mesta, verkar det som. Och är tydligen lika misstänksam mot sin bil som jag kan vara mot min... Känner och hör saker som förmodligen inte finns i sinnevärlden, men som ändå måste kollas för säkerhets skull *L*...
 

Nåja; ser fram emot att träffa A, tjejen som är villig att försöka ställa upp som jourhem för vovvarna... 
Ska försöka träffa henne i början på veckan...
Bäst att "smida medan järnet är varmt" eller nåt...
 
Kanske är bra att det händer mycket omkring mig nu?!
Men det finns dom som har en förmåga att vända uppochner på tillvaron bara så där... 
(och lyckas virra till det hela med mycket små medel!!)
Anar att det bara är att ta vara på tiden man får och vara tacksam för det...

Men jag kände mig smått kluven idag när jag åkte hem..
Vill ju hem till djuren; vill stanna kvar på ön...
Och detta är ju INTE att välja mellan pest och kolera precis..
Snarare mellan... hmmmm.... typ..... djuren och ön :))...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!