Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 27 augusti 2011

Dag 238...

Enligt min lilla "väder-ruta" är det strålande sol här...
Enligt vädret IRL är det ösregn OCH dundrande åska.
Enligt mig är det hela vansinnigt onödigt eftersom detta har medfört att;
 
1; gräset hann inte bli mer än halvklippt.
 
2; det är strömavbrott, så den där koppen kaffe jag ville ha kan jag glömma.
 
3; skulle duscha Nalle idag på morgonen. Det kan jag också glömma. Behöver liksom lite ström för att få vattenpumpen att funka...

Och så är det dessutom alldeles tyst här. 
Ingen Molly som hojtar om än det ena och än det andra.
Förnuftet säger att jag har gjort rätt. Hjärtat känner sig ambivalent.
 
Förändringens vindar blåser över Flårekulla...
Bara att hoppas att man inte blåser bort.....
Och att OM man nu skulle blåsa iväg åtminstone hamnar någorlunda rätt.

4 kommentarer:

  1. åååå stackars dig som saknar dom små liven så...men skönt som du säger att de får komma till EN person allihopa och som verkar vara jätteduktig och van, det måste kännas skönt i hjärtat ändå!
    Och du har ju dina pälsklingar kvar! Hoppas du snart får sol och lagomt med värme igen!
    STORA helgkramen på dej!

    SvaraRadera
  2. Här är det kanonväder. Strålande sol och sommarvarmt. Svamppromenaden blev svettig.
    Jag hoppas att du piggar på dig i hjärtat och inte sknar pipplisarna alltför mycket. Annacarin

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en fin dag idag :)

    kramkram/Cattis

    SvaraRadera
  4. hugan; Jo; det känns skönt att dom kom till någon som KAN och förstår sig på pippisar. En liten tröst i eländet!
    Söndagskramen till dig!!

    *********************

    Annacarin; Idag har det i alla fall varit lite av fiftyfifty med vädret! Regn på morgonen och sol nu!! Tacksam för det lilla ;)!!
    Kram!

    **************************
    Cattis; Detsamma till dig :)!!
    Kramen!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!