Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 23 augusti 2011

Dag 234...

I helgen ringde det en kvinna som ville titta på mina dvärgpapegojor... För att eventuellt köpa två eller möjligen alla tre... Idag ringde hon och frågade vad jag ville ha för hela skocken. Fågelskocken alltså...
Harryette, Kecke, Gunnar, Gullan, Knut, Molly, Mango och Kalle...
På fredag kommer hon och hämtar dom. (Hoppas jag; trots allt)
 
Om allt går som det ska. Eller inte ska...
För det gör ONT. 
Vill ju inte. Även om jag inser att det blir bäst så här...
Och som jag förstår det blir det bra för pippisarna, hon har flera fåglar och hundar och katter... Så i stort sett blir det väl samma liv där som här :)...
Men fy sjutton så tomt det kommer att bli...
 
**************************************

Idag har jag äntligen fått å mig att tvätta mina julgardiner...
Ibland blir man kanske en liten aning "hemmablind". Har helt enkelt inte "sett" (velat se, snarast) att dom har legat där i en korg och väntat på att bli rena.
Passade på att tvätta höstgardinerna också. Även dom ett fall för nämnda blindhet...
Herrejisses! Jag har ta mig sjutton spårat ur totalt!!!
Men det ser rätt festligt ut med julgardiner på tork i grönskan...
Man får roa sig så gott man kan!!!

Och imorgon ska Missilenbilen in på besiktning..
Måtte det nu bara bli "rent papper"... 
Avgassystemet är ju helt nu, men ligger lite hårt mot durken och väsnas på vissa varvtal.
Å andra sidan skramlar grenröret, och det har det alltid gjort, så det blir liksom lite jämnvikt. Skrammel både fram och bak, hehe... Får väl påstå att det är så det är tänkt... Undrar om dom köper den förklaringen?

Efter detta ska jag träffa M och antingen tröstäta eller fira :)
Och så får jag väl passa på att handla lite... När jag ändå är inne i "stora staden"...
 
Håhåjaja... Bara att hoppas att magen har lugnat ner sig lite tills imorgon. Fast jag mår MYCKET bättre än igår... Och då kan jag väl räkna med att jag är frisk som en nötkärna imorgon.
Om nu nötkärnor är så där otroligt friska, förstås....

Tacksam för tumhållning imorgon. 13.20 ska vi infinna oss på det där läskiga stället... Bilen hjälpligt tvättad, insidan någorlunda ok... Jag är nog en liten aning orolig, tror jag (vet jag)... Huuuuuu!!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!