Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 22 augusti 2011

Dag 231,232 OCH 233

Tja, vad säger man??
Jag skulle alltså INTE åka någonstans och absolut vara hemma och bara vila, men vad händer?
Jo; telefonen ringer, jag försöker fixa med hundvakt... Försent, visar det sig... 
Nåja; ö-gubben beslutar sig för att riskera ett eller annat allergianfall... (Fick han...)
Då visar det sig att det är fullbokat på färjan... 
Nåja; går att ställa bilen i Gränna och åka  "bara människa och hundar"... 
Och bli hämtad i hamnen på ön.
Och vad gör jag? Jojominsann! 
Packar det nödvändigaste ("hundmat inköps på öa, kånka inte med mer än nödvändigt..".. ), dvs; missade nog en eller annan väsentlighet i brådskan. Men man överlever utan väsentligheter också. Kan jag konstatera nu!
Och så är det första jag får höra (nästan det första i alla fall) "hördu, du mår nog inte riktigt bra, du"... Gjorde jag. Då. Inte sen.. 
Har feber, kramper i magen, ont i huvudet (nåja protesen, då, Annacarin *asg*)...
Eftersom det har varit tornerspel på ön i helgen kom jag inte iväg hemåt förrän tidigt i går morse. Hade aldrig orkat hålla hundar och väska och hele skiten bland en massa folk och fä på båten... 
Klockan halv åtta en söndagsmorgon är det relativt tomt på färjan...
Och det var ju som väl var ingen vidare trafik när jag körde hemåt. 
I mycket lugn och sansad takt, kan jag meddela...
Och när jag väl kom hem sov jag. 
Var ute med hundarna någon gång då och då och dök i säng på direkten igen när vi kom in.
Idag blir det nog ungefär samma procedur. Fast med avbrott för intag av lite mat då och då. Eller åtminstone försök till intag... Mår lite illa. Faktiskt. Men om det är av "sjukan" eller matbrist vete sjutton...

Så nu ska jag försöka peta i mig liiiiiite frukost och sen blir det nog sängläge igen...


3 kommentarer:

  1. Jösses vilken helg! Tur att du inte jobbar utan kan sova hela veckan! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Sjösjuka? Det där med ö-liv kan aldrig vara nyttigt......

    SvaraRadera
  3. Renée; Nåja; inte så illa i helgen egentligen :)... Säkert bra med lite omväxling i "dieten"... Endorfiner, du vet!
    Mådde faktiskt inte riktigt jättepyton förrän jag kom hem. Som väl var! Men nu känns det lite bättre!
    Nya tag imorgon (kanske!!)

    KRAM!!!

    *************************
    Annacarin; Tror du inte ;)?? Och ön var rätt stillsam, inte gungade det särskilt mycket på båten heller, så sjösjuka utesluter jag. Äh; säkert någon jäkla bacillusk som har hoppat på mig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!