Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 12 juni 2008

Aldrig nöjd :-)

Konstigt det här med väder... Antingen eller gäller!!! Fast idag har det ändå varit rätt ok, inget har blåst bort i alla fall! Försökte plocka iordning lite efter vindens härjningar, fick traska ut på fältet och plocka reda på lite hundleksaker. Frågan är väl om det är blåsten eller Uffe man ska skylla på :-)

Det gick förresten jättebra att ha herrarna hund själva hemma igår! Jag var visserligen så pass orolig att jag muttrade om "babylarm" med några mils täckning och handladet gick med fart och kläm. Glömde en hel del, men det är ju en dag en annan dag också :-)... Det där med lista när man ska handla är inte dumt, men det är lite konstigt att det är så mycket som inte står på listan som är med i kassarna hem... Är det fler som har den erfarenheten?

Sitter och lyssnar lite förstrött på TV-n... Det handlar om Hultsfreds-festivalen. Hörde att Håkan Hellström skulle vara med i år...
Undrar om stackars pappa kan koppla av när det är folk som skrålar nätterna igenom? Hoppas att han har provianterat duktigt, för det brukar vara näst intill omöjligt att komma in i affärerna under festivalen. Men det är nog bra för lilla Hultsfred att det är lite liv någon gång om året; det är allt rätt "dött" i vanliga fall! Men kan konstatera att jag helst inte åker dit just denna helgen :-).




Detta är vad jag har ägnat eftermiddagen åt! En tredjedel av "skörden". Hade slut på bröd i frysen igen... Vem fasen käkar så mycket? Inte är det jag i alla fall! Alltså är det antingen sonen eller spöket Laban... Satsar på sonen! Nalle kommer inte åt brödet, så honom kan vi utesluta. Annars ligger det nära till hands att anklaga "Lille Korven" när det försvinner mat; han är helt galen i allt som går att tugga på. Till och med råa potatis går ner...
Han är allt en liten stjärna, min lille vovve! Och Uffe är en stor!!! Tänk att få ha två så fina hundar... Jag är rik!!!

5 kommentarer:

  1. Härligt att höra om "dina matglada rikedomar"...Hehe!
    Ja, den får du nog hjälpa med dieten, låter det som!
    Och det där med "komihåglapp" vid inhandling av mat bl.a...Jovisst, man följer listan OCH LÄGGER TILL lite smått och gott, inte alltid nödvändiga ting! Haha!
    Härliga limpor, förresten! Hur orkar du?
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  2. Åhh vad gott med hembakt! Jag tror jag just fick inspiration till o baka, trots sommarvärmen! Jag är en periodare-bakare, o man kan väl säga att perioderna varesej kommer tätt eller är särskilt långvariga.. hehe. Men nu ska jag nog baka nåt gott!
    Usch vad söta vovvar du har!!
    Mina nya småisar är faktiskt riktigt söta, fastän de mest är som små risgrynspaket med svans på... men dom luktar s gott! valplukten e nåt särskilt! Fast inte när dom bajar förstås..den e det inget särskilt med! *garv* stor kram till dig, tack för orden i min bogg, tja jag är nog inte särskilt stark egentligen,men envis o positiv, det kan jag hålla med om!!
    Kraaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Jenny; Vad det gäller bakandet har jag inte mycket att välja på så länge "smörgåsmonstret" bor kvar här hemma :-)! Och visst är det KONSTIGT vad det kan "flyga ner" grejer i en kundvagn?! Varifrån kommer allt????

    Kramen!

    Sandy; Konstigt nog luktar alla bebisar gott! Utom när dom bajar :-)!
    Eftersom jag inte är så där konstnärligt lagd som du och din mamma, hävdar jag mig genom bakandet, he,he! Men inte såg det så tjusigt ut denna gången när det blev panik eftersom ALLT BRÖD VAR SLUT! Föreställ dig sonen när han kommer och tjoar om detta hemska faktum; "vad har du tänkt dig att jag ska äta då???" Framförhållningen är inte så där värst god i detta hemmet, kan jag konstatera!

    Jättekramen till dig och mammahund och valpar och.... allahopa!!!

    SvaraRadera
  4. Vad goda bröden ser ut!
    Tänk om jag hade lite mer ork att baka!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. sickan; Fick en suverän hushållsassistent på "stora födelsedagen" av gamle far så nu går det som en dans med bakeriet! Och det är ju onekligen ekonomiskt lönsamt att baka när man har ett smörgåsmonster i huset :-) Det värsta är egentligen disken efteråt... Helt galet så mycket konstiga "tjosseflöjser" man har att smutsa ner :-)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!