Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 14 juni 2008

Matten har "investerat"...

...i nya halsband till "herrarna hund". Så numera har både Uffe och Nalle blåa fina halsband.



Nalle på "skrytpromenad" :-)




Uffe visar hur tjusigt det är med nytt halsband. Nalle hade inte tid med närbilder...



Såg att smörbollarna nästan har blommat över - redan :-(



Och efter promenaden har var och en sin lilla korg att vila i! :-) Nalle gillar sin plats under stolen (turligt nog, för det finns inte mycket plats i hallen *S*)



Fick samtal från Sahlgrenska i dag på förmiddagen. Min arma dotter hade fått åka in med blåljus inatt... Hon har fått hjärnhinneinflammation, en "snäll" form visserligen, men jag får spader när "ungarna" blir sjuka. Som väl var fanns M i närheten och såg till att min älsklingsdotter kom till sjukhus med fart och kläm. Tack M!!! Du har samlat "poäng" för väldigt lång tid framåt!!! Och tänk vilken tur att hon var "hemma" i Sverige!
Men nog har hon en förmåga att få "konstiga" åkommor. När hon var sexton hade hon körtelfeber... Också en pärs! Det tog tid innan hon blev frisk den gången... Hoppas att detta inte blir lika segt! Om jag hade kunnat ta eländet i hennes ställe hade jag gjort det!
Nu får vi väl be för att det ska gå bra och att hon "kommer igen" med nya krafter inom en snar framtid! Tänk så mycket man älskar sina barn! Det känns alldeles särskilt mycket när något händer... Och att hon är den bästa dottern i världen, det är jag övertygad om! Åtminstone i min värld :-)!!!

7 kommentarer:

  1. Det är något av det värsta då ungarna blir sjuka och när det händer lite allvarligare åkommer så sjukhus måste besökas.. Hjärnhinneinflammation är väl inget att leka med.. varför får man sånt tro?
    Hopas verkligen hon blir frisk snart då. O dina vovvar stretar du på med.. kanonhärligt foto längst upp:-)
    Tjingeling o ha de fint.

    SvaraRadera
  2. pialotta; ja, man kan fråga sig vem som är ute och går med vem :-)...

    Dottern mår sk-t idag :-(, tydligen ska lungorna röntgas också... Men hon har besök av storebror och svägerska och "pojkvännen" (heter det så när dom är så "gamla"? *S*) så jag hoppas att hon får lite annat att tänka på en stund. Ljudbok skulle min goa svärdotter ordna med! Hon är seg min älskade unge, så det går nog detta också!

    Ha det jättebra själv!

    SvaraRadera
  3. Här står smörbollarna i full blom. Ja, en del har till och med blommat över. Konstigt mtp att du finns långt i söder och jag långt i norr. Måntro är det ljuset, som gör att vi kommer ikapp.

    SvaraRadera
  4. Hej J! Stackars dotera din!
    Hälsa henne att hon ska krya på sej fort!
    Fast skönt är ju att det inte är så där himla varmt när man får såna sjukdomar...
    Fästing eller?

    Vovvarna är sååå fina i sina nya snygg-halsband!
    Kul och höra att allt går så bra med dom.
    Kramizar från en snorig Jenny (-:

    SvaraRadera
  5. bert; Jo, kan nog vara så! Men visst är dom fina; smörbollarna? Kan konstatera att dom är vanligare här än "hemåt" Hultsfred-Vimmerby...

    Jenny; M är skitdålig idag... Nu tror dom att det är något annat hon har... Fy attan vad oroligt det blir. Men hon har varit klok nog att se till att hon har telefon så man kan ringa och höra att hon andas åtminstone :-). Tänk om man hade kunnat "ta över". Livet är enklare om jag är sjuk (för mig i alla fall) än att ungarna är det!

    Visst är dom tjusiga, vovvarna?! Dom vet om det också :-)!!!

    Krya på dig; inte har du tid att vara sjuk ;-)

    Kramen!

    SvaraRadera
  6. Här kommer en stor krya på sig-kram till dottern!
    Inget kul att bli sjuk på det sättet heller.Hoppas att hon kryar på sig snart.
    Vilka fina bilder du bjuder på.
    Kram Laila

    SvaraRadera
  7. lallis; Tänk, idag lät hon mycket starkare, dottern! Men vad det är som har hänt vet ingen - än. Hoppas att det går att reda ut, det är alltid lättare att veta!

    Har ju gosiga "modeller" att fota; kvaliten på bilderna kan man nog diskutera :-)

    Kram! /J

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!