Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 16 oktober 2011

Dag 289..

Idag har jag ägnat mig åt det jag skulle ha gjort i fredags kväll; dammsugit och torkat golv.
Mattorna var i alla fall välvädrade!!! 
Gäller att försöka se det positiva i uppskjutande av göromål.
Men det var betydligt roligare att åka till öa än att städa! Faktiskt ;)!!

Så har jag varit hos före detta granne K och överlämnat en styck emaljerad bytta modell något större och en jacka. Blev bjuden på kaffe och päronpaj... Inte dumt alls!!! Snarare väldans gott!!!
Dessutom är det alltid himla trevligt att hälsa på därborta i Mullsjö!

Som avslutning på dagen ringde ved-L...
Jodå; imorgon kommer det ett lass ved. 
Att betalas i början av november. Liten prishöjning var det också... (typiskt!!!)
Och så ska det ju lastas av. 
Och den lilla veden som är kvar i pannrummet måste flyttas. 
Och jag misstänker att jag kommer att känna av att jag lever imorgon...
(Funderar på om jag ska ha lite ont i förebyggande syfte eller om det är bättre att vänta tills imorgon eftermiddag? Hmmmm.... *itänkandeläge*....)

Nåja; det gäller väl att man inte har för roligt för länge åt gången.. Det kan ju bli alldeles för tokigt om allt bara flyter på och är jättelajban hela tiden. 
Kan ju liksom alldeles glömma bort att jag faktiskt är "häxan surtant" alternativt ett jäkla surkart, ju! 
Och det vore ju rätt fatalt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!