Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 31 oktober 2011

Dag 304..

Konstaterar att jag är otrooooligt gnällig när jag blir "sjuk"..
Dvs en liiiiten aning förkyld; däbbt i nosen, lite ont i halsen, liiiite feber och en satans huvudvärk...
Minns ni reklamen om den där mannen med förkylningen?
Han kan slänga sig i väggen; ligger i fullständigt lä! Jag överträffar nog all beskrivning idag. 
Att man kan känna sig så ynklig av bara lite snuva?!
Löjligt!!!

Men jag kommer allt på mig med att flina emellanåt...
Lite belåtet flinar jag...

Och så har jag pratat med en trevlig kvinna som jobbar på ett bostadsföretag (heter det så??) där jag har anmält intresse för att få hyra en liten lägenhet så småningom. 
Hon föreslog att jag skulle sätta upp mig för något hon kallade för 1,5:a... 
För att få ett lite större urval. 
Visade sig att det inte skilde så fasansfullt många kvadratmeter på denna och en 2:a. 
Så¨det gjorde jag. 
Men en dubbelsäng går inte att få in i det där "halva rummet".. 
Å andra sidan har jag ingen nytta av en dubbelsäng, så det problemet är ju sällsynt lätt att lösa..
Men det lär bli svårt att välja vad som ska få gå till tippen/säljas/ges bort när det blir dags för flytt. 
För allt får ju absolut inte rum.
En del (tex soffan) är ju så utslitet så det får väl slängas och inte är det svårt att göra det heller, men en del annat inser jag att jag får göra mig av med även om det svider...
Nåja; den dagen, den sorgen...
Och troligen är det nyttigare att fundera över såna här saker än att man faktiskt håller på att avlida av sin svåra är förkyld...

Nu ska jag fundera vidare och ta hand om disken..
Och drömma mig bort en stund...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!