Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 24 oktober 2011

Dag 297..

Tycker att ekar är otroligt magnifika och vackra träd..
På våren och sommaren tycker jag det... Ja; rätt pampiga på vintern med snö på kala grenar, för all del..
Nu, på hösten, är jag tveksam till mitt tyckande de andra årstiderna..
 
Det finns alltså rent ooootroliga mängder löv och ekollon på dom här pampiga träden, som nödvändigtvis ska falla ner på min gång. 
Som är svårgådd i normala fall (minst sagt "bubblig" asfaltsgång), och med en blandning av löv och ekollon på bubblorna, är det direkt livsfarligt att ge sig på något gångsätt som är snabbare än myrsteg...
 
Har försökt kratta undan det värsta idag. Rafsade iväg eländet upp på gräsmossmattan. Löven lär väl blåsa tillbaka, ekollonen borde i rimlighetens namn och enligt fysikens lagar ligga där jag har bestämt att dom ska ligga...
 
Efter detta värv gick vi en mycket kort promenad. Ufot och jag. Och så hämtade vi posten. Bara en massa "köpjulklapparhysteri".
Tror jag hoppar över det i år... Blev alldeles trött av bara tanken...
Eller är det bara det att jag tycker det är för tidigt att grubbla på det nu?

För övrigt har det varit rätt kallt idag. Tycker jag... 
Vill ha sooool!
Någon som har sett den??

Får väl roa mig med att springa till pannan och elda och lyssna lite på Youtube mellan varven...
 
Hittar så mycket bra, just nu J.J Cale... Måste komma ihåg att tacka svågern som introducerade denne smått fantastiske artist i skivsamlingen. Såg ett program om honom (J.J Cale) på TV för ett tag sedan och blev mäkta imponerad!! Och på nätet hittar man ju mycket som man inte har hört förut... Spännande... Fast just denna var med på CDn jag fick... Lite mysigt "gungig" musik. Måste ju ha omväxling i musikdieten ibland!
 


Så kan man ju alltid "plåga sig" med lite nostalgilåtar och "hjärtaochsmärta" för att göra kvällen riktigt fulländad ;))!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!