Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 13 februari 2012

Mååååndag......

När allt bara snurrar i knoppen och saker liksom händer av sig själva, gäller det att komma ihåg att...



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Är fortfarande trött, men ganska upplivad av diverse trevliga samtal med bostadsförmedlingar... Lite av det där ny vecka, nya tag... Och det gäller kanske att "ligga på" lite om det ska hända något... Fast jag får en känsla av att det vore lättare om man kände någon som känner någon som har lite tumme med folk i "branchen"... Men det är väl så med allt numera...

Samtidigt känns det lite läskigt, för det har liksom blivit mer allvar av det hela. Jo, jo! Jag VET att jag ska flytta, det är bara det att det blir mer konkret i och med att det faktiskt "hotas" med att det ska ringas tillbaka och fås tid för att kika på diverse lägenheter... I Mullsjö och i stan (U-hamn)... Och Uffe och Bröderna Bus är välkomna att bo dom också. Sånt måste man ju förvissa sig om innan man ens funderar på att titta på bostäder.. Fast den där nyrenoverade lägenheten i Gränna tror jag att jag kan glömma... Verkar rätt kört där. Inte ett ljud har jag hört. Taskigt!!! Jag som författade ett såååå trevligt litet mail...

Men jag har nog mer eller mindre accepterat att det blir flytt in till stan. Verkar liksom enklast just nu. Så får jag väl ta det därifrån sen om jag känner att jag måste. Måtte jag inte "måsta", för det är ett helsike att flytta med min rygg. Den vill inte!!! Inte jag heller!!! Men det blir säkert bra när det blir färdigt. Hoppas jag. För annars blir det inte bra alls...

Undrar om man blir påverkad av vädret; det har nämligen varit solsken här mesta delen av dagen. Med tanke på dagens energiutbrott, menar jag...
Tror jag ska ta och gå en sväng med Ufot. Bäst att ta vara på det där utbrottet medan det varar :))...
Sen sätter jag mig i ett hörn och gör ingentingen en stund, tror jag...

2 kommentarer:

  1. BRA och så roligt att läsa att du ligger på!!! Jag tror nästan det är ett måste, OM man inte har de där "rätta" kontakterna...
    Ta nu det lilla lugna och bara andaaas ;-)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. hugan; Blir intressant imorgon! Ska bli uppringd om lägenheter som stämmer med mina "krav" imorgon... Hoppas det blir något jag kan titta på, så att jag får en uppfattning om storlek och standard och prislägen och...

    Jodå; är alldeles lugn... (allafingrarochtårikors)

    Ha det bäst!
    Kram tebax!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!