Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 16 februari 2012

Tänka sig...






Igår skrev jag att det inte hade blivit plogat här.
Idag blev det plogat...

Om jag hojtar (en gång till!!!) att pannan inte hänger med när det blir mer än fem minusgrader, kan det tänkas att någon fixar eländet då??
Nä; tror inte det... Och nu känns det som om det kvittar. Har jag överlevt så här pass länge lär jag nog överleva denna vintern också med lite gnäll och gnöl :))...

Ägnat dagen åt att städa av det värsta och glo på mina pinaler och åtminstone tänka att somligt inte ska flytta med mig.
Har massor av böcker som jag vill bli av med... Romaner, deckare, new age, filosofi osv. Både pocket och inbundna. Det mesta i praktiskt taget nyskick. Ett stooort matbord med sex stolar ska bort; två sängramar, en hel del porslin... Och krukväxter. En hel massa... Det runda köksbordet får väl åka till tippen ihop med de fyra stolarna som hör till om ingen förbarmar sig över eländet... En hel del görande alltså. Men det är väl bara att inse att jag behöver hjälp med detta. Inte lätt det! Men så är det! 

Detta kallas mental förberedelse om någon undrar ;))... Den mer praktiska delen kommer senare...

Fortsätter med att gå omkring och glo bistert på mina tillhörigheter och traskar ut till pannf*n emellanåt...

Så kan man också fördriva tiden ;)...

 




4 kommentarer:

  1. Det er godt å tenke på at vinteren nærmer seg slutten .. blir så godt med isfrie veier og litt varmere vær.

    Flytting medfører en masse arbeid .. kvittet meg med de fleste av bøkene mine før jeg flyttet sist gang. Riktignok tok mine foreldre over mesteparten .. men jeg fikk dem ut av huset. Frykter for at de en dag kommer i retur .. En mengde andre ting forsvant til loppis og bruktbutikker. Noe ble solgt - men ikke på langt nær så mye som det burde .. var litt slapp ifht å legge det ut på nett etc ..

    Vel - det er overstått foreløpig .. men vet jo at jeg blir å flytte igjen - vet bare ikke når.

    Ha en flott torsdag og grattis til Uffe med gårdagen :o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Torilpia; Igår var det riktigt vårväder här... Idag är det grått och disigt och tråkigt, men inte kallt... Känns faktiskt som om det är hopp om vår och värme, trots allt...

      Har ju flyttat många gånger förut, men aldrig helt ensam. Blir en ny erfarenhet. Misstänker att det inte blir sista flytten (eländes elände), för jag tror inte jag vill bo i Ulricehamn för all framtid... Men man vet ju aldrig :). Det kanske blir riktigt bra.

      Uffe tackar för gratulationerna! Han gillar detta med födelsedagsfirande flera dagar på raken. Helst året runt, tror jag ;))...

      Kramen!!!

      Radera
  2. öh om din panna kan jag bara säga.

    tradera kanske är stället för dina överblivna pinaler?!

    ha nu en skön kväll, hoppas du håller ångan (och värmen) uppe!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hugan; Om "min" panna säger jag också "öh" (och en massa otryckbart)... Idag vill den inte gå upp i temperatur trots att det inte är så kallt. Tror den skyller på lufttryck och dimma eller nåt... *suckar*

      Jo; nog borde jag annonsera ut en hel del, men väntar tills det blir lite mer vår och mindre isiga vägar, tror jag.
      Och jag har ju inte fått någon lägenhet ännu.

      Ha en allatiders lördag!
      Kramkram!

      Radera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!