Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 9 februari 2012

Och så blev det torsdag - igen...

Igår var det härjande med ved som gällde..
Och lååånga stunder i vilande läge "till efterrätt"..

Dom där vilostunderna medförde vissa insomningssvårigheter sen framåt kvällskröken..
Och då ägnade jag mig åt bostadssökande på nätet.
Hittade några stycken som jag lämnade intresseanmälan på.
En nyrenoverad tvåa med helkaklat badrum och balkong med sjöutsikt och en hyra som till och med jag kan klara. Hur låter det ;)?? Ja, ja... Jag inser att det är många som vill ha den lägenheten, men jag har sökt och försökt i alla fall.
Bara att fortsätta leta.

Och idag ska jag försöka göra så lite som möjligt, ska försöka bli av med lite tvätt och kanske, kanske börja lite smått med städandet. Behövs verkligen. Förra veckan frös det liksom inne... Men nu är det bara minus åtta ute och hela sexton inne. Rena värmeböljan, ju!!!
Nåja; kan ju ta det med ro. Har tiden för mig. Och det är inte fel idag. Inte alls. Med tanke på gårdagen. Men jag har ju ved inne i alla fall. Och inte alltför iskallt inomhus.
En promenad med UffeUlfUfot och sen ska jag minsann fixa mig en eller ett par koppar kaffe...

Minsann tittar solen fram lite, lite (väldigt lite, men ändå)  också!! Bäst att ta tag i promenerandet :)...
Gäller bara att motivera Ufot oxå... Han är vintertrött, killen, tror jag...


4 kommentarer:

  1. Vackert så! Med intresseanmälan, alltid en start, sen kan man bara hoppas!
    Vet en liten tjej som också är trött....fast när man kommer ut blir det i hundra knyck :) Laddar inför helgens blidväder...då lär vi vara ute hela dagarna!
    Ta dig nu en kaffekopp eller två och ha en skön eftermiddag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hugan; Lär nog få vänja mig vid att "författa" små mail till hyresvärdar... Men det blir nog napp så småningom..

      Kaffet drucket, promenad två avklarad.. Uffe är inte så där himla pigg på promenader när det är så här kallt. Börjar nog bli lite gammal...

      Ha det gôtt du med :)!

      Radera
  2. Håller tummarna att du får ett bättre boende än det där råttboet..
    Fy farao för att frysa hela tiden..
    Köp dig en värmefilt... den är go ska du veta =)

    SvaraRadera
  3. BertaStina; Funderar på en mobil kamin ;))... Och så har jag ju Ufot och Bröderna Bus. Och yllesockor och storkoftan.
    Jädrar vad jag ska fira när jag får tag i någon klok stans att bo!!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!