Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 7 november 2008

Man ska nog...



... aldrig säga aldrig!!! Jag som så tvärsäkert förklarade att här serveras minsann maten i köket och aldrig på tiden att jag knallar upp för trappan för att kattskrällena är för lata för att gå ner... Där ser man hur mycket det går att lita på mig! Inte ett dugg!!!
Det är Hubert som helt enkelt vägrade att lämna sin höga position Är man "herre på täppan" så är man! Matten sa (lite elakt) att han är en "det-katt" på täppan i så fall... Ingen stor hämnd, men en liiiten :-)!



Och här ligger kattbarnen... För inte sjutton får dom vara på stora kattmöbeln, inte! Funderar på hur jag ska få "storkatterna" att fatta att det är ALLAS (katters alltså, inte hundars och människors) klätterleksak. Förhoppningsvis tröttnar dom på att ockupera hela stora grejan hela tiden.



Men nog ser Herman ut att ha det rätt så gott där han ligger med tassen lite nonchalant utanför "hyddan"?! Han är rätt häftig, min Herman!

Så ser man att matten också "ockuperar" lekmöbeln! Som fjärrkontrollshållare! Som sagt; den är bra till mycket den grejen!

***************************************************************************

Har haft lite funderingar kring ordspråk idag...

"Tur i spel - otur i kärlek" eller
"Tur i kärlek - otur i spel"

Hmmm! Om man nu är otursförföljd i båda... Hur ska man då uttrycka det då? Förslag mottages med tacksamhet... För jag antar att det finns ett ordspråk för sånt också...

"Bättre en fågel i handen än tio i skogen"

Jovisst; bara inte fågeln heter Svante och bits!

"Man ska inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten"

Nä, men vem sjutton vill skjuta nån björn då? Jag är så skotträdd så jag hoppar högt när ungarna skjuter med knallpulverpistoler (ok, gjorde; dom är ju vuxna nu och sysslar inte med såna dumheter, hoppas jag). Dessutom tror jag inte att det finns några björnar här... Vildsvin har däremot siktats ner vi sjön...

Nä, nu svamlar jag bara, så jag tror det får bli en kopp te och lite "nackvila"... Det känns allt att jag har suttit här en stund :-)!

Och i "Nalle Puhs lilla instruktionsbok" hittade jag detta;

Innan du påbörjar en Jakt är det klokt att
fråga någon om vad du letar efter innan du
börjar leta efter det.

Det kanske hade varit klokt att fundera på vad man ska skriva innan man skriver. Troligen blir det inte så svamligt då ;-)!

4 kommentarer:

  1. Hehe,de stora katterna ser ut att trivas väldigt i "sin" nya högborg :)

    Lite till så vågar småkatterna ta upp kampen om "leksaken"!

    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. sickan; Ja, vågar inte dom, så tar nog Nalle upp "kampen om tornet"... Han är rent löjlig med kattungarna, nåde den som gör nåt som inte passar "herrarna bus"... Nalle har blivit husets lille "polis" (han är vid hemliga polisen; därav de korta benen, he, he!)

    Hoppas du känner dig bättre ikväll?!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Man ska ALDRIG fundera innan på vad man skriver,risken för ett tomt "blad"(blogg) är stor! :-)
    KRAMEN..


    ps,jo jag har uppdaterat!)

    SvaraRadera
  4. mammamia; Nä, jag är väl inte precis "känd" för att tänka alltförmycket, hi, hi!

    Ska genast ila iväg och kolla din sida!!! Har saknat dig här, men tfn funkar ju bra när man behöver en klagomur!

    BAMSEKRAMEN!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!