Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 2 november 2008

Årets första...

... tur i halka är avklarad... Och bilen är hel och vi oxå ;-)! Fast jag medger att jag var väldigt skeptisk när vi for hemifrån. Avskyr att köra när det är halt. Trots vinterdäck och "bankrånarnas favoritbil"... Men å andra sidan är jag ju ingen bankrånare (även om det ibland har funnits en liiiten fundering åt det hållet när kassan har varit tom, he, he!).
Och det ska väl medges att jag inte är världens bästa bilförare heller. Att jag inte har krockat beror troligen mer på tur (och feghet) än skicklighet.

Men idag var det ju, sorgligt nog, nödvändigt att åka iväg på förmiddagen. För lovet är slut och lilla S måste hem till sina studier igen... Och bussen gick 10.18 (pip)...
Vid sjön var det nog rätt så glansigt. Vågade inte titta så noga, men det gick inte fort, kan jag tala om.
På hemvägen hade det blivit slaskigt istället och vi, sonen och jag, tog svängen om Blidsberg, för där hade vi ett paket att hämta.
Så det har skruvats i detta hus idag! En kattmöbel blev det till slut! Kattbarnen, som var "huvudmottagare" av denna praktmöbel, var minst sagt fundersamma. Men till slut klättrade dom (med "viss" hjälp av matten) upp och kollade in spektaklet...


Kolla M-ett! Han riktigt mäter avståndet till mattens TV-stol som han är bättre bekant med...


"Nja, man kan kanske gå den vägen istället?!"



"Att du är så feeeg, M-ett. Kolla på mig! Jag vågar stanna jääättelänge. M har säkert skruvat jättenoga, så att vi inte ska störta härifrån, för det är ju högt, ju"!


När kattbarnen hade gått ner för sitt lilla mellanmål intog Nittra den mysiga lilla "hyddan"... Och där ligger hon än!!! Börjar fundera på hur jag ska få ut henne... Hon kanske tänker rota sig där?! Fast det är klart; risken att någon annan kisse får nys om att det finns ett så mysigt litet krypin och tar över om hon går därifrån är väl ganska stor. Och Nittra är ju en rätt förnuftig och förutseende katt, så hon tar väl det säkra före det osäkra och stannar och vaktar sitt nya revir...
Bara hon inte inbillar sig att maten ska serveras i hyddan... För det tänker jag banne mig inte gå på! (Hoppas jag ;-)!)

8 kommentarer:

  1. Klart du kommer att servera maten där inne om hon stannar för länge:-)! Vad fint du gör för dina katter! Jag tänkte massor på min pappa igår, dessutom spelade dem "Ta mig till havet" på radion. Den spelade vi på hans begravning. Jag förstår dina tankar, känslor och saknaden av mamma! KRAM

    SvaraRadera
  2. Vilken fin "lekhörna" de fått!

    Jag tycker det är så skönt att lovet är slut.............

    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. minigrisen; Kan meddela att hon (Nittra) "gav sig" imorse... Maten drog allt när hon fick tänka efter :-)!
    Nog tänker man mycket på dom som är borta just vid denna tiden... Både släktingar och vänner...
    Tur att man har så mycket "galna" minnen av lilla mamman; hon var väldans speciell min mor... Kan inte låta bli att skratta mitt i alltihop åt alla galenskaper vi gjorde... Det värmer nu!!!

    Kram och ha en fin början på veckan!!!

    sickan; Ja, det har varit något segt, mycket värk och mycket x-tra att göra... Idag blir det städning av fågelburar och hus här... Oh, så roligt jag ska ha, INTE!!! Men det behövs och det är skönt när det är gjort!
    Ska se om jag hittar någon klokare plats att ha den där jättestora kattmöbeln på... Luktar det bränt är det jag som TÄNKER, ha, ha!!!

    Kramen, vännen!!!

    SvaraRadera
  4. Heeeej! Lånar sonalyckans dator en sväng (den står inne hos svärföräldrarna för stunden...)
    JAG ÄR SÅÅÅÅ "BLOGG-NÖDIG" , så om du bara visste!
    Så stora dom blivit, M-ett och Mjauritz!!??
    Och vilken superdupermysig möbel du gett dom!
    Snacka om att du skämmer bort dom där katt-rackarna! Haha...

    Nu måste jag ila vidare, för sonen står och stampar... (förstår inte det????)
    Puss o kram på dej och alla djuren!!!
    Saknar er sååååå himla mycket!
    //Jenny

    SvaraRadera
  5. vad kul att ha hittat hit via Widénskan. Så fina och gulliga kattungar.Vilken fin och stor kattpelare, den kommer dom att gilla.
    Hundarna är ju också fina så nu ska jag titta och läsa vidare på din blogg. Kommer gärna igen.
    Marie

    SvaraRadera
  6. Här har slipats köksluckor........vad har jag dragit igång?

    Orkar egentligen inte detta,men är man impulsiv så..........

    Har köpt färg till luckorna nu ikväll. Det blev capuccino färgat.

    Sen har jag pratat med FK och då är man sällan på gott humör.

    Jag blir rädd för hur det går till!!

    Kram och ha en skön kväll (höll fan på att skriva sjuk istället för skön)
    Snacka om att man blir påverkad av "kassan" :P

    SvaraRadera
  7. Snygg kattmöbel, har faktiskt samma men i annan färg!

    Pelarna är poppis att klösa på, en av dem börjar se rätt sliten ut nu... ;)

    /Caroline

    SvaraRadera
  8. jenny; Vad det ska bli gött när ditt internet funkar igen! Usch, vad jag saknar dig!!!
    Kramen!

    marie//tekla maräng; Välkommen :-)! Så roligt att du hittade hit!
    Och visst är kattbarnen för söta?! Roliga är dom också! Kattmöbeln är rätt poppis, men dom är ju många om den...
    Du är så välkommen tillbaka ;-)!
    /J

    sickan; Beundrar dig som kan fixa sånt! Har nog tummen mitt i handen, tyvärr...
    Och visst blir man "rätt" negativt påverkad av F-kassan. Dom och deras jäkla regler... Phu!!!
    Se till att du får lite vila ikväll! Man måste vila lite mellan varven!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!