Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 1 november 2008

Saknar...

... min mamma något alldeles förskräckligt idag... Ja, jag tänker på henne varje dag och saknar henne varje dag, men idag känns det liksom lite extra tomt.
Har en skiva med Py Bäckman och hennes text "Oh Mamma" är så otroligt fin.

Nånting kom emellan oss
som plötsligt blivit till
och som gjorde att vi inte kunde se.
Och jag ropar högt till dig
fast ändå ingen svarar mig.
Men jag kan inte lämna dig ifred.

Vi har plågat varann
i ett krig som ingen vann
och nu står jag här och undrar vad jag gjort.
Oh mamma - livet går så fort.

Jag skall inte glömma dig
och kanske har du format mig
till någon som du kände alltför väl.
Och fast du lever inom mig
så känns det som jag saknar dig.
Vi är ju två som delat samma själ.

Vi har hetsat varann
medan dagarna försvann
och vi drömde om att hitta något stort.
Oh mamma - livet går så fort.

Så se med mina ögon nu.
Jag brukar fråga: är det du?
om något gammalt minne dyker upp.
Det kanske är en viss musik
en gammal plats som är sig lik.
Då känner jag nånting som liknar hopp.

Vi har lovat varann
att berätta vad vi fann
om vi nånsin hittar evighetens port.
Oh mamma - livet går så fort.

Nu är tystnaden kompakt
det är som ingenting blev sagt
och ingen kärlek hamnade på oss
när jag blev till - behöll du mig
och när du dog så höll jag dig
för ända in i döden fick du slåss.

Vi har skrattat ibland
vi har gråtit oss i land
på ett hav som varit alldeles för stort.
Oh mamma - livet går så fort
Oh mamma - livet är så kort.

****************************************************************************
Ibland räcker inte orden till.......

Då är det tur att andra är duktiga på att få fram det man vill ha sagt :-)!

Idag har vi solsken och kallt, men skönt väder. Sonen har lagt på vinterdäcken på bilen och jag ska gå en runda med hundarna innan jag tar itu med matlagningen...
Tänker så bra när jag går... Måste bara komma ihåg att kolla lite efter isfläckar så det inte blir "platt fall" nånstans i skogens djup. Vore förargligt! Fast Uffe och Nalle brukar tycka det är rätt ok att jag "hälsar på" på deras nivå nån gång emellanåt ;-)!


Kramen och ha en fin Alla Helgons Dag!

5 kommentarer:

  1. Ja..gumman.
    Kramar om och vet hur det är.
    Det där med saknad ..alltför väl.
    Men idag försöker jag att bara minnas roliga saker. Går väl halvdant , men ändå.
    *s*
    Det är svårt när någon saknas en. Så är det bara.
    Varma kramar från mig till dig.
    /Lallis

    SvaraRadera
  2. Förstår känslan och den är jobbig..
    Men som Lallis skriver försök att komma ihåg det positiva och träng undan det andra.
    Lördagskram från Göteborg

    SvaraRadera
  3. lallis; Som väl är har jag så mycket positivt att minnas... Min mamma var en riktig skojare ;-)! "Varför har ni aldrig provsmakning och rea i denna butiken?", frågade människan när vi gick in på systembolaget... Gissa vem som vääässste "Men, mamma då!!!"Ha, ha!

    Nu ska jag koja och försöka sjunga en liten stump för mig själv ;-)!

    En bamsekram tillbaka och sköt om dig, vännen!

    Widénskan; Idag är jag tacksam för att lilla mor var så tossig som hon var :-)! Vi har många helgalna historier att dra här i familjen... En del är INTE avpassade för gamle fars öron (fniss!)!

    En jättekram tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Ibland kommer saker över en och livet skakar till och grumlas en aning.
    Då kan det vara svårt att hitta ord på det man känner eller vill säga!

    Bamsekram till dig!

    SvaraRadera
  5. sickan; Jo, så är det! Men som väl är finns det ju ljuspunkter i tillvaron... Hyggliga, uppmuntrande bloggkompisar är ju klar en ;-)!

    Bamsekram tillbaka!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!