Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 3 november 2008

Sickan har...

... ett intressant inlägg idag!
Väl värt att läsa för alla som har tidsbegränsad sjukersättning!

Här har det varit lite tråkigt väder och jag har städat... Också trååååkigt!!! Och ont som fasen fick jag... Inget roligt alls!!!

Fick äntligen tag i "Häxföreningens ständiga sekreterare" L. Hon har varit väldans i farten med flytt och diverse annat... Komiskt nog har hon oxå skaffat två kattungar... Det börjar gå troll i detta djursamlande, hi hi!

Dottern ringde från Norge och berättade att hon hoppar fram i livet på kryckor. Hennes ena knäskål hade hoppat ur led och hon får inte stödja på benet på drygt en vecka. Det hade gjort så djävulskt ont så att hon hade krupit ihop och bara vrålat... Sen blev det besök på akuten (några timmars väntan - ungefär där som här) och linda och kryckor... Hon konstaterar att det inte är helt lätt att bara ha ett ben att stödja sig på. Trappor är inte roliga och att ta sig igenom en dörr på ett ben kräver sin kvinna... Arma barn!!! Fast som vanligt låter hon glad och försöker skoja bort hur ont hon har... Min dotter är en tuff böna!!!

Såg förresten i stan att det har hängts upp massor med julgrejer i affärena. Tycker det känns lite väl tidigt; risken är väl att man hinner tröttna innan det ens är första advent. Men det går fort nu!

Och en liten text från Nalle Phus lilla instuktionsbok; (med tanke på dotterns knä)

Olyckshändelser är konstiga saker.
Man råkar inte ut för dem,
förrän man råkar in i dem.

-Ior

5 kommentarer:

  1. Stackars tösen...ja hon verkar vara tuff,det e ju bra..Nalle Puh har många kloka saker för sej,hehe..=)

    SvaraRadera
  2. Ännu ett klok ord från Puh och han gäng :D

    Här är det oxå ont och besvärligt just nu..........men jag har mig själv att skylla.

    Börjar man riva i köket som jag gjorde så.........

    Hoppas dottern knä håller sig på plats nu och att hon fort blir bra!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. pixi; Jomen! Hon är väl inte sin mormors barnbarn för inte!!! Men jag förstår att det måste ha gjort fruktansvärt ont... Läkaren hade sagt att det faktiskt gör värre ont än att bryta benet. Sicken tur att jag inte var där! Vissa saker är det inte bra för en hönsmamma att se!!!
    Ha det jättebra!

    sickan; Glöm nu inte att vila lite mellan varven :-)! Det värsta när man börjar med såna där projekt är väl att man glömmer både mat och annat...
    Men visst är det tradigt att man får så jäkla ont så fort man gör något? Ibland (ofta) blir jag så irriterad på värken (och det bir det ju bättre av - inte!).
    Än håller sig knäet där det ska vara, men dottern är trött i armarna... Det är inte lätt att ta sig fram på kryckor när man inte ens får stödja på benet. Arma unge!!!
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Har du städat IGEN!!
    Har ni fått första halkan redan.. det är lurigt tycker jag..
    Fy bubblan

    SvaraRadera
  5. widénskan; Jo, du! Här städas en gång i veckan vare sig det behövs eller inte, ha, ha! Hade ju sonens flickvän här förra veckan, så jag sparade "det roliga" till igår... Med så här mycket djur skulle jag egentligen behöva torka av golven oftare, men orken finns bara inte... Vet inte riktigt var den har tagit vägen...

    Jag AVSKYR att köra när det är halt... Tog körkort innan det blev obligatoriskt med halkkörning. Misstänker att det hade varit en nyttig erfarenhet... Å andra sidan har jag "bara" åkt av vägen två gånger på trettiotvå år, så det får man väl vara "nöjd" med ;-)!
    (Och både bilar och jag höll någorlunda!!!)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!