Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 16 november 2008

Om man väljer...

... att åka till IKEA en lördag gäller det att förse sig med en massa tålamod och dessutom vett att åtminstone ha en liten aning om vad man är ute efter. För det är FULLT av folk som inte vet vad dom vill ha utan vimsar omkring och använder stora vagnar som vapen. Dom som påstår, att dom ska köpa gardinstänger en lördag, för att dom behöver såna, tror jag inte på! Är helt fullt och fast övertygad om att dessa inköps för att försöka "spetsa" andra stackars kunder i förbifarten... Jisses vad man får hoppa omkring för att slippa blåmärken! Nåja, veckans behov av motion avklarat på en timme :-)!

Men jag fick allt tag i spets!!! För sju kronor metern... Kan man begära att det ska bli bättre?


Den är så pass skir att jag funderar på om jag ska lägga den dubbel... Ska ha den mellan fönstrena. Det fönstret som sitter i badrummet är så dumt placerat så att det går inte att ha gardiner där på annat sätt än mellan fönsterglasen. Man duschar nämligen fönstret på samma gång som man duschar sig själv... Inte den optimala lösningen på fönsterplacering med andra ord.

Men nöjd blev jag när jag läste på skylten att man inte behöver fålla, utan det är bara att klippa till lagoma bitar och "näpsa" fast dom. Praktiskt!!!



En murgröna att hänga jämte bokskåpet blev det också...
Men stora kuddar skippade jag; när vi kom så långt var jag rätt trött på folk och trängsel. Duschdraperier glömde jag bort att titta på. Så det gamla får väl hänga med ett tag till :-)!

**************************************************************************



Som synes har jag viss "hjälp" med "författandet" ;-)! Mjauritz är väldigt intresserad av sladdar för närvarande. Har försökt få honom att inse att det inte är riktigt bra att tugga på såna, men ibland hör han väldigt illa...




"Tittut, matte! Behöver du hjälp med bokstäverna? Vet du att det är en enda röra av sladdar här bakom? Vet du; jag kan nog hjälpa dig att sortera... Vi tar den och... Oj, var det högtalarslanken.... F´låt, då! Det var ju inte riktigt meningen... Du får väl sätta fast den lite ordenligare nästa gång!"

Suck! Tur att han inte drog ut den helt och hållet. Det är så knivigt att se vart man ska sätta alla dessa sladdar och slankar... Borde kanske satsa på ett sånt där "rör" att samla hela härvan i...
Nästa gång jag åker till IKEA ska jag.... Om jag nu kommer ihåg det till dess förstås ;-)!

***************************************************************************

Känner väl i och för sig av allt traskande på hårda golv igår, men det är så himla kul att få se något annat än Flårekulla ibland. Och att det blir i så roligt sällskap gör ju inte det hela sämre!

Vi var inne i zoo-affären också (konstigt vore det väl annars, he, he) och K köpte en fontän till sina katter... Och hon påstår att mina djur är bortskämda????!!!!
Var och kollade på detta under nu i eftermiddags. Och det såg ut som om kissarna tyckte att det var en alla tiders grej. Men jag ska inte skaffa en sån, för jag har ju Uffe som bäljar i sig vatten som en svamp och då skulle man nog inte få göra annat än fylla på hela tiden.

Jag nöjde mig med att köpa lite frön och ett par matkoppar till fåglarna.
När jag skulle betala pratade innehavaren av affären och jag om undulater och hon menade att det var något av kris på undulatungefronten, så hon ville gärna köpa såna av mig om nu Gunnar och Gullan får bebisar. Och vad det gällde dvärgpapegojor skulle hon gärna förmedla sådana. Kan vara bra att veta om och utifall att! Vi får väl se hur det går! Just nu känns det väl så där lockande att ge sig på att greja med fågelbarn igen...
Men jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig om det krävs, ha, ha!

***************************************************************************

Efter resan igår känner jag att detta ligger mig varmt om hjärtat;

Ur Nalle Puhs lilla instruktionsbok:

Underskatta inte värdet av att göra
Ingenting, av att bara ströva omkring
alldeles ensam, lyssna på allt som man inte
kan höra och bara ha det bra.

Nog låter det som en bra början på veckan?!
Mitt behov av trängsel är mättat för en bra tid framöver :-)!

12 kommentarer:

  1. Det tyget är såå fint.. och billigt kan det bli bättre?
    ;-)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. widénskan; Ja, jag blev jätteförtjust när jag hittade det! Och till det priset! Ibland har man tur som en tokig! Eller också ÄR man tokig; kan ju vara så illa, hi, hi!
    Kram på sig!

    SvaraRadera
  3. Perfekt när man fyndar till det:)
    Och jag får också lite hjälp på traven i mitt författande. titt som tätt. Visst är de himla snälla och omtänksamma, kissarna? *s*

    Kram Lallis

    SvaraRadera
  4. Lallis; Jo, men nog älskar man dom ändå ;-)! Fast i vissa stunder mest när dom sover...

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  5. Snacka om fynd med spetsen!!

    På Ikea är folk alltid som galna på,de far på och vimsar värre än i Ullared tycker jag!

    Jag gillar Puhs ord,de låter hälsosamma!

    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Oj vad billigt ,Kanske var värt att åka dit för det meterspriset! Haha!! Må gott !=)

    SvaraRadera
  7. Hihi...samma spets(-gardiner) hänger här i denna lilla stugan!
    Fint som snus är det...

    Du skriver så roligt och fyndigt att det nog bara är du på hela jorden som skulle kunna få mej att läsa en hel bok!
    Kan du skriva en till mej?? Hihi!

    Tröttnar aldrig på att läsa här...tycker så mycket om dej, söstra mi, och tack för goa pratstunden!
    Kram, Jenny ((-:

    SvaraRadera
  8. pixi; var såå nöjd och belåten med både tyg och pris så det uppvägde nästan trängseln... Men nästa gång är det jag som köper gardinstänger och spetsar folk! Hämden är ljuv!

    Ha det gott!


    Jenny; Hi, hi! Vi får mer och mer gemensamt...
    Och jag tröttnar nog aldrig på att läsa DIN blogg... Alltid mysiga bilder och väldans fyndiga texter...
    Klubben för inbördes beundran härmed invigd, he, he!!!
    Och detsamma; tycker alldeles mycket om dig tillbaka!
    Kramen, söstra mi!

    SvaraRadera
  9. funderar på att åka till ikea i morgon,tisdag.
    mest för att käka om vi nu åker till badet i jkpg förstås:-)
    ungarna har studiedags ledigt idag å imorgon,jippi!

    SvaraRadera
  10. mammamia; Ska ta det lugnt och försöka "bara vara" idag...
    Får sätta en skylt på dörren "stängt pga vård av migrän". Isch!

    Hoppas att ni får roligt!

    Bamsekramen till er allahopa!

    SvaraRadera
  11. Tiddelipom, apropå Puhs kloka ord.
    Grattis till det fina kattnamnet Mjauritz. Underbart. Och jättesöt pisse.
    Du får se till att plocka undan alla sladdarna. Inte bra med mycket djur i huset.

    Ha det gott/Margus

    SvaraRadera
  12. margus; Han skulle ju egentligen heta Mauritz, men han "mjauar" så mycket så det var ju "bäddat" för snabbt namnbyte :-)!
    Har knutit och gömt sladdar både högt och lågt och nu går det lite bättre... Blir allt lite extra att tänka på när man har uppfinningsrika kattbebisar i huset!

    Ha det bra!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!