Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 21 november 2008

Äntligen...

En dag UTAN migrän!!!

Har inte gjort ett skvatt på hela långa dagen! Bara varit, promenerat med hundarna i kallt men soligt väder, fixat lite mat...

Och nu när vi var ute sista turen för kvällen såg jag ett stjärnfall och jag önskade att... Näää, det får man väl inte tala om, om man vill att önskningen ska slå in ;-)?
Tänk så vackert det är när det är lite, lite snö och stjärnklart... Och så mycket av stjärnhimlen man ser så här ute på landet där det inte finns några gatlampor!

Och så kom jag på vad jag behöver dessutom! En pannlampa; jag har ju för attan ingen hand att ha ficklampa i nu när det är två hundar som ska rastas! Och det kan ju vara roligt att gå någonannanstans än fram och tillbaka på grusvägen... Ska fråga dottern var man lämpligast får tag i en sådan. Har för mig att hon har en sådan när hon och "barnbarn-hästen" Humla är ute i mörkret och virrar...

Har självsvåldigt bestämt att det blir en spartansk jul i år! Har inte råd att köpa en massa julklappar och mat. Har inte ork att laga maten heller för den delen, så det får bli som det blir!
Och julpynt "slipper" jag ta fram!!! Jag har ju"bröderna ligist" att skylla på! M-ett och Mjauritz snor ju för sjutton allt som är löst här :-)! Hittar pennor och annat småplock på dom mest mystiska ställen. Så min stora porslinstomte får kanske "bo" på skänken (om jag törs ta fram den överhuvudtaget) för den är så pass stor så den kan (nog!) kattbarnen inte dra iväg med i alla fall :-).

Nu ska jag inte sitta här för länge så att jag "triggar igång" huvudvärken igen!

Så jag önskar alla en trevlig helg och kör för sjutton försiktigt om ni ger er ut! Det var halt som tjyven härute på vår lilla väg!

5 kommentarer:

  1. Ja, kattungar kan hitta på vad som helst med julpynt!

    Lustigt nog har våra katter alltid struntat i julpyntet, även som kattungar, men eftersom en av dem gärna drar lite i grenarna (bara det, inget mer) på granen, så är den säkrad i väggen!

    Skönt att slippa migränen, själv är jag glad när fibrovärken är vilande!
    Vissa dagar är det segt med kroppen, som när det är kallt ute.

    ha en bra helg!

    /Caroline

    SvaraRadera
  2. Caroline; Ja, det är jätteskönt när huvudet börjar "klarna" igen... Tycker det är lite stressande med den här migränen; orkar ju ÄNNU mindre än jag gör i vanliga fall...
    Känner att fibron "mår bättre" av hög och klar luft; fukt och regn är rena pesten!

    Så en dag som idag (nej, igår, hi, hi!) är ju drömmen! Ingen migrän, sol och "torr luft" (kallt visserligen, men det finns ju långkalsingar!). Det gäller att njuta av dom dagarna!!!

    Ha en jättefin helg du oxå!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas värken håller sig borta från huvudet idag!!

    Ha en skön lördag!
    Kramen!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt med en dag utan migrän! Härligt! Hoppas du slipper det idag med! Kram

    SvaraRadera
  5. sickan och minigrisen; Än så länge går det bra :-)!
    Soligt och fint men kallt och lite, lite snö... Döljer spåren av okrattade löv, he, he! Kan det bli bättre?
    Kramen till er!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!