Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 19 april 2009

Blir inte mycket gjort...

... och detta skyller jag helt glatt på dessa!
Kan inte låta bli att gå in i vardagsrummet och bubbla och babbla med dom.
Det kvittras och visslas och i någon mån skriks - Kalle och Molly, Rosa är inte så skyldig till detta tilltag. Hon är lite finare i kanten, hon!



Det märks på dom andra att det har kommit en nykomling i flocken. Kalle har tydligen problem med språket... "Matte, matte! Vad har du tagit hit för konstig pippi? Hon kan ju inte papegojiska ens! Och så stooor hon är! Är hon farlig, tro?"


Molly är fortfarande husets vampyrpippi, men hon tränar stenhårt på att försöka undvika mattens fingrar och hugga sallads-kålen istället....


Gunnar tar som vanligt det mesta med ro... Det enda han har problem med är att flytten till vardagsrummet kan innebära att han missar en eller annan ostmacka - och det är ju inte bra...


Här syns det lite bättre än på bilden igår att det är lite skillnad i storlek på Harryett och Knut! Men lille Knut klarar sig bra. Han biter Harryett i rumpan om hon är dum...

Visst är hon bara för vacker? Klart att man "glömmer" både mat och städning och allt annat också med den pippin i huset!!!

****************************************************************************


Har i alla fall satt igång ugnen och börjat fixa med något slags middag... Satte en deg till pizza för jag hittade lite skinka i frysen. Och vitkålssallad har jag gjort. Och nej; jag ska inte slänga den på golvet denna gången... Tror jag ska be sonen att plocka fram den. För säkerhets skull. För man vet ju inte om det redan har blivit en vana... Att "slänga" sallads-skålen på golvet, menar jag. Det har ju hänt, så att säga... Suck!!!
Och eftersom jag fortfarande är lite stel i vänstersidan (jäkla ved!!!!) så tar jag nog det säkra före det osäkra och låter sonen sköta allt som innebär lyft och förflyttning av mat. Visserligen är det nog inte skitigt på golven, men att ligga där och äta verkar lite överdrivet...

Men jag antar att det drar ihop sig till liten runda med Uffe och Nalle och sedan får jag väl försöka fixa en pizza av det som finns i skåpen... Lite,lite skinka, lök, ananas, kanske svamp (tror att jag såg en påse i frysen...). Det blir nog mat här idag också ...

(Milda makter vilken bamsesmiley jag fick tag i...det var liksom inte vad jag hade tänkt mig, men nu ska vi ut!!!)

Ha en fin söndagseftermiddag/kväll!!!



1 kommentar:

  1. Så fina dina fåglar är.
    Jag såg att du med är Vimmelmamma.
    ;0)
    Ha en trevlig kväll, du har kanske redan lagt dig. Jag är ju nattuggla.
    Kramar

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!