Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 27 april 2009

Till slut...


...blev jag färdig till att åtminstone plocka ner gardinerna...
Så är det "bara" resten kvar.
Om jag gillar att putsa fönster???
Nääää, om att putsa fönster tycker jag ICKE!!!

Mest för att det för med sig en massa annat plock, som att äntligen duscha av de stackars krukväxter som av en händelse har överlevt vintern.
Och så det här gardinstrykeriet... Fyyyy + en massa fula ord No!!!
Det är inte roligt alls!!!
Och så undrar jag hur alla andra lyckas få sina gardiner att se så där släta och fräscha ut???
Här ser det mest ut som om det hänger något slags skurtrasor i fönstrena...

Det är väl så att jag inte är någon "fena" på det här med strykning - heller...
Men jag är jäkligt bra på att hitta på bortförklaringar till varför jag inte vill t. ex putsa fönster.
Men det är klart; hur länge som helst går det ju inte. Till slut står man där och inser att klockan är slagen...

Men å andra sidan har jag ju fin utsikt från mitt TV-rumsfönster (där det fortfarande står en gammal galen TV och "durrar") när gardinerna vistas i tvättmaskinen Terrific
Och det är lätt att bli stående och bara njuta av vitsippor och träd som skiftar i grönt!

Det är (trots fönsterputsande och snörvlande) en underbar tid nu!!!


1 kommentar:

  1. Byta gardiner när man putsar fönster??? Ahh nä, någon måtta får det allt vá på tokerierna. Men då jag ska till o stryka de hemskt skrynkliga tygstyckena, då tar jag först o stänker massor med vatten på o rullar ihop dem hårt, hårt, så får de ligga ett bra tag, mycket lättare att få dem släta sen, jag lovar, hälsar en som provat allt inom stryk-konsten. Kram Mia.

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!