Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 22 april 2009

Idag kom det!!!


Ja, beskedet från "klämmografin".
Och som (visserligen väldans suddigt) synes visade bilderna inga tecken på cancer. Nu trodde jag väl inte riktigt att det skulle göra det, men det är ju rätt skönt att "få papper" på att det är ok...



Och så får jag önska alla GLAD PÅSK!
Nä, skojar bara!!!
Riset är till de bevingade vännerna...


Det ska städas och härjas med burar imorgon. Tror jag! Orsa regemente lovar ingenting bestämt, heter det ju!

NU kommer påskliljorna här!
Men det är väl lite sent påtänkt, tycker jag!
Jag hade ju velat ha en bukett inne till påsk; nu blev det ju liksom ingenting med påskeriet här...

I smygen, precis vid tvättstugedörren växer det maskrosor...
Och tänk; jag tycker dom är så vackra...


Som små solar i gräset...

Nu börjar det kännas riktigt vårigt!
Näsan är alldeles "däbbt" och ögonen rinner, men fy attan så vackert det är!!!

Flower

Ha det bra och njut av vårvärmen!


5 kommentarer:

  1. ohh vad synd att du e allergisk!! Ja våren e verkligen vacker!! Vad skönt att mammografin gick bra! Jag har fått tjata mej till en sån i ett par år för jag o min syster hasr stor chans att få bröstcancer o då skulle vi bli kollade mycket tidigare! Men som vanligt händer det inget om man inte sj tar tag i saker så för 1.5 år sen var jag på en sådan! Tjit vad den maskinen kan pressa..har du ont nu?Det hade jag i rätt så många timmar! Hoppas su får nysfria dagar snart! Kram =)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!Grattis till att mammografin gick bra!=)

    Kan tro att dina pippisar kommer att gilla det där riset att gnaga på!Så fina bilder du visar och så vackert ni bor,skulle själv vilja bo på landet!

    Här blev inget Påskris kan jag säga för då hade katterna tre jagat efter fjädrarna,hihi

    Javisst är maskrosor vackra,som små gula solar lyser dom upp!=)

    Tack,jag är så glad för allt stöd som jag kan få inför operationen!

    Fin bakgrund du har satt och tack för att jag också hittade till den sidan med så vackra bakgrunder..fanns så många för 3 columnsmallar att välja på,jättefina!

    Näpp,nu ska jag krypa till kojs så jag önskar dig en God Natt,sov så gott!

    Kramar Maria

    SvaraRadera
  3. Läste nu att du är allergisk,så trist..inget vidare kul stackars dig!=(

    Tycker själv att våren är en härlig årstid då allting blommar och får liv igen men inget kul för alla som är allergiker.

    Här har vi snöhögar kvar men dom har smält en hel del dom senaste dagarna för vårvärmen har varit här också på besök,men vissa dagar så växlar det till kallgrader ännu..vi har ju så lång vinter häroppe i fjällvärlden!

    *Kram*

    SvaraRadera
  4. Åh vad skönt att det var OK med mammografin, då kan naglarna få återhämta sig nu då:-)
    Här ligger sebrafinkarna på 6 ägg, tror de är tomma, men har inte hjärta att plocka bort dem....ännu. Får vänta tills de gett upp hoppet själv, men då blir det storstädning i buren här.
    Jag tycker, precis som du, att maskrosor är vackra, de är som små solar i gräsmattan.
    Ha det jättebra i vårsolen, trots snuvan. Kram på dig från Mia o Jazper.

    SvaraRadera
  5. Pixi; Inte så farligt med min allergi! Det finns ju tabletter att ta och OM man kommer ihåg att ta dom går det rätt bra.
    Och vad är lite "däppt"nos jämfört med grönskan?

    Mammografin gick förvånansvärt bra. Det visade sig att det var en helt ny anordning för klämmeriet och den var betydligt snällare än den dom har inne i Borås!

    Vårkramen till dig och ha en fin helg!!!

    *******************************

    Maria; Visst finns det många fina bakgrunder?! Jag hittade adressen inne hon J (som har tagit paus från blogeriet ett tag).
    Man får nästan lite beslutsångest när man kikar på alla fina bilder ;-)!

    Tänk att det skiljer så mycket mellan här och där på vårens framfart... Fast det var ju inte så himla många veckor sedan vi pulsade i snö här!

    Allergin är inte så betungande; det är mer mitt dåliga minne som ställer till det :-)... Borde ju kunna komma ihåg att ta mina små piller - men det gör jag inte. Minnet är bra men kort :-)!

    Kramen och var rädd om sig!

    *******************************

    Mia; Ja, nu ska här "odlas" naglar igen, ha, ha!
    Men visst känns det bra att få ett positivt besked.

    Nu börjar "striden" mellan mig och mina maskrosor och okammade gräsmatta och hyresvärdens idéer om hur en trädgård ska se ut...
    Jag har liksom ingen lust att ta ut mig fullständigt på att ha det alldeles perfekt i "trädgården"... Vi bor ju för sjutton på vischan, så vem (mer än hyresvärden) bryr sig egentligen?!
    Och i ärlighetens namn; mitt intresse för ogräsrensning är noll och intet. Blir glatt överraskad om det kommer upp en eller annan blomma i röran :-)!

    Kram tebax från zooet och mig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!