Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 16 april 2009

Harryett har landat!!!

Sent i eftermiddags kom Jenny och Jenny och Harryett och en jättebur...
Visst är det så att en del människor tycker man bara så där jättemycket om?!
Kan säga att "söstra mi" hör till dom där som jag aldrig vill vara utan...
Synd bara att det är så sabla långt från där till här...

Och "andra Jenny" dvs Gunnar och Gullans fd matte var också en sällsynt trevlig bekantskap! Gillar folk som bara är sig själva och inte gör sig till...
Så "andra Jenny" får med beröm godkänt!

Och fy attan vad jag önskar att min jäkla rygg skulle tillåta lite längre turer med bilen utan att spöka flera veckor till "efterrätt"...
Turerna till pappa har ju blivit väldigt sällsynta nu... Kom på att det nog är nästan ett år sedan jag var hemma. Illa!!!
Vintertid är det ju svårt att åka eftersom huset måste hållas varmt och jag har ju bara vedeldning att ta till. Och förra sommaren var pappa här, så då blev det liksom inte av. Vi hade ju precis köpt Nalle då också, så det kändes lite omständigt att ge sig iväg med en hund vi inte kände riktigt ifall jag skulle bli riktigt dålig av körandet (det har ju hänt förr det, suck).

Men nu är ju Nalle ganska trygg här och jag får väl helt enkelt ta det lite nätt några dagar och undvika såna där vansinnesgrejer som att putsa fönster och sånt (skönt att slippa, tjoho!!!) så kan det nog bli av...



Här är hon! Harryett!!! (ser ut att fundera på varför "nya matte" blixtrar så)
Jag ville inte "härja" för mycket med henne idag... Hon var så himla trött av bilåkandet och miljöombytet.


Kalle och Rosa funderar på vilket språk nya grannen pratar... Konstigt tycker dom att det låter, så dom försöker överrösta Harryett... Jisses, vilket liv det blev :-)!


Buren är STOR! Blir nog till att fundera ett varv till på hur den ska placeras... Men att ha stolen jämte den är inte så dumt... En får ju ordna det för sig ;-)!
Inte så illa att kunna sitta lite skönt när man ska prata med pippisarna...


Och här är Knut och Harryett. På denna bilden syns det riktigt att Knut(a) är en albino... Den lille/a rackaren! Och jo, h*n blir kvar. Syskonen åkte iväg med Jenny.
Dom är ju otroligt vackra dom vita undulaterna!
Och Alma har redan lagt nya ägg... Så zoo-affären får snällt vänta på sin tur :-). Får väl ta och ringa till dom och tala om att det eventuellt kan bli undulatbarn om ett par månader...
Och intresset var väl inte så där himla stort egentligen, tyckte jag. Vita undulater var svårsålda påstods det... Ja, inte vet jag! Jag tycker dom är fina i alla fall!!!
Misstänker att det kommer bilder hos Jenny :-)!

Ska gå ner och natta alla fåglar och katter. Sedan blir det nog en kopp te och lite läsande och sedan sängläge...
Imorgon ska det städas fågelburar... ooooo så roligt jag ska ha... Fast det ÄR rätt kul... när man är färdig :-)!


8 kommentarer:

  1. Tack för i går!!
    Så mysigt att få ge Dej en ordentlig kram på riktigt!

    Ja, det är ömsesidigt det där, att en "sån söstra" vill man inte vara utan.
    Fenomenalt bra när man väljer sin släkt själv, tycker jag!

    "Spökena" (Casper & Laban har "andra Jennyn" döpt dom till...Haha!), har väldans roligt inne hos Kim & Nilla redan....
    Du tror väl inte jag kunde låta dom sitta kvar i den lilla buren???

    Äsch...det är "bara att köra på" så att dom vänjer sej, och det är redan full fart på ätande och drickande och undersökande och gungande.

    Och "Swisch"! vad mycket man kunde flaxa där i den stora buren!

    Kim höll väl på att få en infarkt när ett av spökena landade PÅ honom när han satt där i lugn och ro och intog sin frukost....Hahaha!!!
    DÅ vaknade "Gubben"..och skränade i högan sky!

    Jaja...bilder inne hos mej kommer under dagen!
    Lycka till med städandet av burar!
    Jag ska göra samma syssla i dag!!
    (Om det är till tröst....)
    Vi "rings" sen så kan vi babbla bort en kvart eller två!

    KRAMIS! //Jenny(-:

    SvaraRadera
  2. vad kul att allt gick bra!!!Så söt Harryett e! hehe!Javisst e Jenny o Jenny fantastiska människor!! Ha en underbar helg!!Kram =)

    SvaraRadera
  3. Kul med sådant mysigt besök:)
    Ha en fin kväll, vännen.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  4. Jenny; Det är stunder man lever av länge, dom här besöken!!!
    Och tack för lunchen idag, ha, ha! Satt allt och gottade mig med det goda brödet med tillbehör! Morotskakan hann sonen tyvärr hugga. Visste väl att jag skulle ha lagt den längre in i kylens djup!!! Nåja, man kan inte få allt...

    Harryett är en liten charmis! Hon kan blinka med ett öga, den lilla rackaren! Och hon utnyttjar att hon är så himla gullig när hon lägger huvudet på sned och kikar på en... Man kan ju inte bara gå förbi buren och ägna sig åt det man borde...

    Kramen, bästaste söstra mi och var rädd om sig!!!

    ****************************
    Pixi; Ja du! Vilken jäkla tur att vi har träffat dom!!!
    Så himla goa och snälla människor växer inte på träd!

    Kramen och ha en fin helg!!!

    *****************************
    Lallis; Mmmm! Såna besök lever man länge på!!!
    Och att Harryett har kommit är ju också jättekul!

    Kramen och detsamma till dig!

    SvaraRadera
  5. Hej o hå:)

    Måste kika in jag med o se hur lilla Harryett fått det i sitt nya hem - najs najs! Vilken bur sen - jag blir imponerad, verkligen! Så härligt:)
    Hoppas det kommer att gå bra, men det tror jag nog;)Du verkar ha vanan inne vad jag förstått, tihi:)
    Lycka till o ha det bäst!

    Kram, Sonja

    SvaraRadera
  6. Sonja; Med vanan är det nog lite si och så, men jag har ju Jenny att plåga med frågor om "voffö dom gör så" :-).
    Buren har jag "köpt" av Jenny, så den kom samtidigt med Harryett. Nu ska här jagas stooora burar till resten av skaran!!!

    Ha det gott!
    Kram tebax!

    SvaraRadera
  7. Hallojsan!

    Nu har jag satt mig ner för börja gå igenom lite bloggar. Har inte gjort det på ett bra tag. Har tom bloggat lite själv nu.

    Började med att gå in på din för att tacka för en jättemysig stund hemma hos dig.

    Krama 'sorken' och och den 'tokglade' från mig.

    Kram kram
    andra Jenny

    SvaraRadera
  8. "Andra Jenny"; Det var himla roligt att få träffa dig! Har ju läst din blogg och hört av Jenny om dig och dina djur.

    "Sorken" och den "tokglade" voffar och hälsar och tackar för besöket :-)!
    Uffe var helt slut när ni hade åkt :-)! Det kostar på att vara helglad och vimsa runt som han gör! Nalle är ju som sagt den coole killen i församlingen så han var rätt så piggelin när vi gick kvällsrundan.

    Så vi, zooet och jag, säger väl välkommen tillbaka!!!

    Kramelikram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!