Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 5 april 2009

Vårtrötthet (eller kanske bara lite slö)???

Känner att jag inte riktigt har ork till något "klokt" just nu...

Sonen är ju hos flickvännen och djuren och jag är "ensamma hemma".
Det skulle nog kunna bli en (hmmm) väldigt långtråkig film av detta faktum.

Jag skulle ju så mycket nu när jag inte skulle behöva passa middagstid och sånt fjomp, men det verkar inte bli något av något så att säga...

Dagarna liksom flyyyyter förbi och plötsligt är det kväll och dags för att förpassa sig ur TV-stolen och i sängen.

Men igår fixade jag deklarationen i alla fall. Skönt att veta att det är gjort.
Lätt att liksom glömma bort det hela om man inte gör det med en gång.
Åtminstone om man, som jag, är utrustad med ett mindre bra minne...

Och jag har faktiskt flyttat på lite av löven också. Det är bara det att det finns så många så att det känns som "ingen början inget slut". Men nu kan jag ju skryta med att det hela är påbörjat åtminstone.

Och imorgon ska jag till "klämmografin". I Ulricehamn. Inte Borås. Och i en buss, inte på vårdcentralen.
Denna buss lär ska vara parkerad vid reningsverket (var fasen det nu finns???).
Men det löser sig nog. Missilen och jag får väl "glida" längs sjön, för det är nog där någonstans det finns, det där renande verket...

"Missilen" är tvättad så jag kan gott köra lite så där sakta och visa min för tillfället gråa SAAB.Convertible Female (fanns ingen grå bil i "listan" - urkass!!!)
Fick förresten ett brev från försäkringsbolaget där dom bestämt hävdade att SAAB-försäkringen skulle finnas kvar även om SAAB-fabriken skulle gå hädan.
Nu hade jag väl aldrig ens tänkt tanken att min försäkring skulle sluta gälla "bara för att", men tanken var nog säkert god...
Det verkar som om det är många som har hört av sig och på fullt allvar trott att försäkringsbolaget och fabriken var samma sak (????) . Vad får folk allt ifrån?
Men jag hoppas att det kommer att finnas bilar att inhandla så länge jag har förmågan att köra.
Är man SAAB-freak så är man!!! Inte så förtvivlat mycket att göra åt detta faktum Brows...

Här är ganska tråkigt väder idag - det småregnar och är grått.
Men å andra sidan kan man ju med gott samvete sitta inne och uggla.

Och det finns säkert saker som bör fixas idag också...
Men det tänker jag ge sjutton i!!!
En kopp kaffe och lite läsande i någon bok en stund innan eftermiddagspromenaden med vovvarna låter precis lagom, tycker jag!

Big Hug

5 kommentarer:

  1. Låter som om du haft en lugn skön dag idag!

    Det kommer en ny i morgon igen om nu andan faller på och göra nåt!
    kramen!

    SvaraRadera
  2. Sickan; Misstänker att "klämmografin" kommer att räcka för morgondagen... Får väl försöka handla lite när jag ändå är i stora staden, men sen blir det hem och göra absolut ingenting :-)!

    Hur gick det med kalasandet? Hoppas det inte blev alldeles för stressigt för dig!?

    Kramen och var rädd om dig!!!

    SvaraRadera
  3. Lycka till i morgon på "klämmografin". Tänker på dig då, hälsar Mia som ska klämmas på Torsdag.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Urgh....ska du åka och ta "tutt-fotografi" ?
    Ajaj...men det är bra att det finns och att man blir lite kollad både här och där!
    Håller självklart mina tummar för att allt är bra!

    VARFÖR är vi alla så trötta och nere och hängiga just nu?
    Är det vårluften månne, eller är det världsekonomikrisen, eller är det "di blå´s" fel, eller vad beror detta på???

    Här har allt också varit ett litet helvete, men det verkar ordna upp sej liiiite nu i alla fall.

    Kan också meddela att Harriet INTE är så populär hos sin Mor & Far mer.
    Nilla ger henne tjyvnyp och Kim fräser åt´na.
    KANSKE, KANSKE kan jag köra till dej i slutet av veckan...Typ, torsdag....
    Men jag lovar inget ännu.
    Jag har lite "medickamenter" som måste ur min kropp först så att huvudet och ögonen funkar som de ska.

    Sköt om dej nu, och strid inte med alla löven!
    Ta fram "lilla häxan" i dej och be om starka vindar åt hyresvärdens håll istället! Haha....((-:

    Vi "rings" i veckan så får vi uppdaterat våra bekymmer lite!

    En riktigt stor vår-kram till dej, min vän!
    //Jenny

    SvaraRadera
  5. Mia; Tackar för "tänket"!!!

    Och vet du vad jag kom att tänka på? Jo, när man nu har stått där och blivit klämd så man är blå, säger man "tack" när man vinglar ut ur undersökningsrummet... Hur dumt får det bli? Ont gör det och betala för det får man och så TACKAR man?!
    I och för sig kom jag på mig själv med att tacka käftis också - och han är då mycket både plågsammare och dyrare :-)!

    Lovar att tummar hålls stenhårt på torsdag!!!!

    Kramen!!!

    ************************************

    Jenny; Men menar du att stackars Harry(ett) inte är poppis hos föräldraskapet? Kanske lika illa som det blev här när jag slängde in lilla Molly till Kalle och Rosa?! Jisses, vilket liv!!!

    Men nog skulle det vara jättekul om det skulle kunna bli av att du/ni kommer över... Behöver nog "ruskas om" lite; blir så in i bängen oföretagsam när jag är "emsam hemma"... Middag klockan sent och ingen ordning på allting...

    Vi hörs av i veckan!!!

    En bamsestor sol- och vårkram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!