Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 31 mars 2009

Tandläkarräkningar, ommöbleringar och award (igen!!!)

Har precis "fått å mig" att betala tandläkarräkningen. Eländes elände...
Så nu försöker jag räkna ut "huru" man (jag, vi) ska klara sig/oss på knappt sexhundra kronor i tre veckor?!
Men allt ger sig nog med tiden. Ingen idé att gråta över spillda pengar Crying 2...
Ja, kanske lite, men inga floder. Jag blir alltid så jäkla hungrig när jag blir ledsen och i detta läget är det inte nåt bra...

Har ägnat ett par dagar åt att flytta fåglarna från köket in i "stora rummet"... Lösningen blev väl så där halvbra, men det går ju att fundera vidare när andan faller på.
Kan säga att det nog dröjer några dagar (hmmm, veckor) innan jag har hämtat mig från detta släpande på MYCKET tunga ekskåp och bokhyllor. För att inte tala om böckerna. Var kommer alla ifrån???
Och så ringer granne K och menar att jag ska förbarma mig över lite av hennes hopsamlade bibliotek... Undrar om jag klarar att motstå detta erbjudande?
Jag är, tyvärr, obotlig bokoman... Suck!

Men två extrasängar har jag med tacksamhet sagt ja till! Och så tror jag att det var nåt stort träfat som skulle kunna passa till sovplats till "Semmelbollen" som jag inte sa direkt nej till, så det hamnar nog här i den allmäna röran Cat 17, till Selmas förtjusning. Hon gillar att knöla ihop sig i skålar och fat, den rackaren (när hon inte är på utflykt, vill säga!).




Men här hamnade Gunnar och Gullan; Alma och Anton med sina små och lilla bitska Molly. Och större och bättre burar SKA jag få tag på! Men än så länge är detta vad som finns...
Inte för att någon av pippisarna verkar klaga direkt. Det som retar dessa små är mattens senfärdighet med fröerna på morgonkvisten.
"Vaddå sömnig? DET är väl för sjutton inte någon ursäkt, va?"

Och så Kalle och Rosa som ska bli "lärda", he, he...

Dom stackarna får bo i bokhyllan tills vidare... Inte världens bästa lösning, men vi får ju mer "närkontakt" på denna höjden. Dom var placerade uppe på kylskåpet i köket, och det är ju rätt så högt upp,och denna matte har inte uppnått någon större höjd över havet, så det blev lite svårt med "pratavståndet". Så på det viset tycker vi nog att det känns bättre så här, både jag och pippisarna...
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Och så den här goa Jenny, som delar ut awarder!
Fast jag tycker att det borde vara tvärtom!
För du är alltid så himla snäll och bussig och ställer upp i vått och torrt!


Så jag skickar den i retur till dig , du "bästaste söster"!

Du kan härmed inkassera första pris i kompisskap #1 Trophy!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Och nu ska jag försöka fundera ut vad jag är "tvungen" att inhandla denna veckan. Potatis och knäckebröd var visst nästan slut och....

Men så är det påsklov nästa vecka och då ska sonen vara hos flickvän S. Så då kan man ju glädja sig åt att det inte går åt så mycket mat!

Det gäller att hitta ljusglimtar i tillvaron
Raise The Roof 1!
Och allt reder sig nog i slutänden, det brukar göra det!

Och jag hittade (i en bok, ha, ha) ett talesätt som lyder;

Lite kan räcka länge
och mycket kan snart gå åt.

Passar bra just nu! Och det tänker jag lita på!!!

Big Hug



16 kommentarer:

  1. ajdå...soppa på en spik kanske vore ett lagomt billigt alternativ? kanske inte så gott...
    hoppas det löser sig för dig!

    Ser ju väldans proffsigt ut det där väggen med burarna på, tror gunnar& gullan trivs där! för att inte tala om alma och anton! söta namn!

    du har fått en sån där blomma av mej med...hon var väldans frikostig med att dela ut blomster, men det tackar man ju för ;)

    ha det fint!
    hälsar trött huga

    SvaraRadera
  2. Huga; Sommartiden ställer till det... Är alldeles jättetrött och blir hungrig vid "fel tid"...

    Misstänker att det blir mycket raggmunk här framöver. Men jag har lite lax i frysen som jag har tänkt gotta mig med till påsk!
    Och raggmunk är gott. Fast inte varje dag, kanske :-)!

    Visst ser det proffsigt ut, ha, ha! Sonen undrar när dom där hängande burarna ska dråsa ner... Han har inte någon större tilltro till mammans skruvande. Men jag har kollat NOGA att det håller!!! Inte vill jag att mina goa kompisar ska fara i backen, inte.

    Kramen till dig och award tebax!!!

    SvaraRadera
  3. Uss...jag hoppas det löser sej med ekonomin för dej, vännen!

    Hihi...sitter och läser dina kommentarer här...om "awarden" jag delade ut...*ler*

    Nej, jag var inte så frikostig alls!!
    Jag ville ju bara visa min uppskattning till ER som stöttat mej, när rökning och allt annat jävlades!
    Det var lixom inte tänkt som en sån däringa "vandringspokal"...
    Bara lite blommor som tack, typ...för att Ni varit så snälla...

    Förlåt om det blev fel, och jag missade att den faktiskt skulle kännas lite personlig!
    Men å andra sidan spelar det ju ingen roll...ALLA kan säkert behöva ett "tack" och en bunt med blomster...((-:

    Förresten..! Va fint du fixat med burarna!
    Inte dåligt alls, och jag misstänker att du grejat alltihopa själv!??!?!
    Jag tror det blir bra, för där kan du ju stänga till, OM du skulle vilja låta dom lufta vingarna, menar jag...

    Harriet hälsar förresten!
    Hon längtar efter sin nya matte nu...)-:

    Kram på dej och hoppas verkligen att allt löser sej på bästa sätt..
    Kramiz, Jenny.
    (som önskar att det vore sommartid året runt!! Haha!)

    SvaraRadera
  4. Jenny; Hälsa Harry(ett) att h*n är efterlängtad! Spånar för fullt på hur och var och när och burar och...
    Men idag tror jag att vi ska ägna oss åt utevistelse så mycket som möjligt... Kanske min tjusiga lövinstallation ska få flytta ner i skogens djup. Men det får väl bli en senare fråga... I bästa fall blåser det idag också och då struntar vi i löven :-)!

    Det är välan bra om blommorna "vandrar vidare"? Alla blir glada för lite blomster och uppskattning! Så du har gjort en jätteinsats för förhöjande av humöret på massor av folk :-)!

    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Tandläkarräkningar är inte kul att betala.
    Tack för dina fina ord hos mig. Och grattis till awarden.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Bloggullet; Nä, roligare kan man ha för en tusenlapp... Men det är skönt att ha fått eländet gjort, för det var ju helt nödvändigt.

    Hoppas det löser sig på något vis med fk och alltihop!
    Jobbigt när man får kämpa med både sjukdom och dålig ekonomi!!!

    Kramen och sköt om sig!!!

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Hoppas du har det bra!!

    bamsekramen på dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Fyy för bövelen vad det är tråkigt med räkningar, och tandis är nog kronan på skit-verket...Blä. Hoppas ni reder er, här ska vi osså äta nudlar, fast de är självförvållat...hm..
    Jättefint dina pippisar har det! Ser så fint ut med alla fåglisarna där på väggen...och nej, jag tror INTE att de klagat!! så som du pysslar om dem!!

    Skickar en stoooor bamsekram och hoppas att du vinner en miljon på lotto eller nåt... kan vi inte åka på spa då?! *garv*
    Nej, snart får vi ses, komma ner med Harry/ett! Ett litet steg framåt var det idag med mitt bilåkande, jag klarade att åka till L-e och det kändes riktigt okej! Förmodligen för att klockan var snuskigt tidigt och mina ångets-celler hade väl inte vaknat än...
    Störstaste kramen från din alldeles egna sösterdotera/ hoppas vi ses snart! /Nim

    SvaraRadera
  10. Mamman kommenterar:

    Kanske bäst att slänga in ungen i bilen en tidig vårmorgon då och sticka iväg till dej med Pippi och allt...INNAN dom där ångestcellerna vaknat till liv, menar jag...Hihi!

    Kram på dej....//Jenny

    (och f´låt att jag nästan fick slänga luren i örat på dej i går när grannen här ringde på dörren...)

    SvaraRadera
  11. Sösterdotera; Fy attan så bra att du klarade att åka!!! STARKT av dig! Ångest är inte att leka med!

    Får väl ta en eller annan lott och hoppas på storvinst! För DÅ ska vi en massa ;-)!!!
    Nu är det väl bara att hoppas på att vi reder det hela med bilåkande och burar och bensin och... så att vi snart får träffas igen! Saknar er gör jag!

    Och "mamman"; Inte gör det nåt att du slänger lite lurar hittan och dittan :-) Jag lär nog överleva det också!

    Du får väl se om du kan överraska ångestcellerna :-), men jag tippar att det inte blir helt lätt...

    Kramen till er båda!

    SvaraRadera
  12. Usch, det är inte kul med tandläkarräkningar, det blir ju så mycket pengar som försvinner då!

    Hoppas det löser sig med ekonomin snart och att du slipper äta raggmumkar hela tiden!

    Här väntar vi otåligt på morgondagen, då det är dags att hämta valpen! :)

    /Caroline

    SvaraRadera
  13. Önskar dig en trevlig kväll!
    Kramen på dig!

    SvaraRadera
  14. Hallå!
    Är allt väl med dig??!!

    Bamsekramen på dig!

    SvaraRadera
  15. Så jobbigt när det är sådär
    Tänker på dig , vännen!
    Stor kram Lallis

    SvaraRadera
  16. Sickan; Lite så där trötter, du vet!
    Men det går nog egentligen inte någon större nöd på mig :-)...

    Kramen tillbaka och var rädd om sig ;-)!

    ****************************

    Lallis; Jo, men förhoppningsvis blir det väl bättre så småningom :-)... Värre lär det väl inte bli (med ekonomin i alla fall)...
    Men det känns bra med uppmuntrande kommentarer!!! Det kan man allt leva en stund på :-)!

    Stor kram tillbaka!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!