Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 12 mars 2009

Ett tyck-synd-om inlägg

Igår var jag hos tandläkaren. Kom hem 1.200 kronor och två tänder fattigare...
Visserligen med lite annorlunda värk och fyra stygn rikare, men inte var det något bra byte, inte.
Visdomstanden och tanden jämte blev offer för HG´s tång. Dom var inflammerade och det var så jäkla dyrt att rotfylla och dessutom kunde inte HG garantera att resultatet blev bra, så jag fick snabbt bestämma att dom skulle ut! Men jag har ju haft bekymmer med dom där tansabissingarna länge nu, så det var säkert lika bra att det blev som det blev. Även om det är fruktansvärt obehagligt!

Knäppig som jag är knallade jag in i stora affären i stan för att förse mig med mjölk och youghurt och diverse andra nödvändiga livsmedel...
När jag kom till kassan påpekade tjejen att jag hade lite blod på hakan och att jag såg svullen ut... Hon var väldans bekymrad över min hemfärd; men det gick "bra"... Dvs; jag var inte helt övertygad om var jag var, men jag hittade hem i alla fall. Men visst var det gulligt av henne att bry sig?!

Hittar hem gör däremot inte Selma... Hon är alldeles borta fortfarande... Oro, oro!!!

Har som sagt rätt ont idag också, men jag antar att det kommer att kännas några dagar i och med att det blev så pass många stygn... Och inte är det snyggt sytt heller <span class=
För dom pengarna kunde man väl begära att det skulle vara någon typ av tjusigt sysätt...
Och så är jag tvungen att åka dit igen den 25 för att ta bort stygnen. Och då vill HG göra en sån där undersökning också. Antar att han såg något som jag inte vill kännas vid...

Har gjort rent hos fåglarna och tagit ut en massa skräp hos bebisarna... Passade på när Alma var och åt. Det gäller att vara snabb... Hon är en mycket bevakande morsa, den.
Det är alltså tre små vita undulatbebisar. Men jag tror att den ena är albino, för ögonen såg röda ut... Och då kommer ju direkt funderingar på om det är något man bör känna till om sådana små?! Antar att h*n blir kvar här...

Och Gullan har slängt ut sina ägg igen... Så nu tog jag bort holken. Det verkar inte som det blir några bebisar där. Och i och för sig kvittar det ju! Gunnar och Gullan är så fina och jag gillar dom så mycket ändå!

Och nu ska jag inta en värktablett till innan jag blir helgalen på tänderna som inte finns... Kan man få "fantomvärk" i gaddar också???

Natti, natti!Big Hug!!!

4 kommentarer:

  1. Skönt att du varit hos tandläkaren, jag försöker ta mig dit.;0)
    Trist att Selma inte kommit hem, mina kattor har varit ute ganska länge ibland, så hoppet är alltid kvar hur länge de än är borta.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Bloggullet; Visst är det något man drar sig för, dom här tandläkarbesöken? Jag går bara dit när jag får akut tandvärk och får lite "snäll-skäll" av HG var gång :).

    Har hört mig för runt om med "grannarna", men ingen har sett fröken Selma... Men som du säger; man hoppas ju verkligen på att hon kommer traskande...

    Kramar tebax!

    SvaraRadera
  3. Vännen....
    Stackars dej med både tansebissings-bekymmer och Lilla Selma som är bortsprungen, och Gullan & Gunnar som inte får till det...)))-:

    Jag skulle ringt dej i dag, men här har telefonerna gått varma hela dagen, och sen glömde jag bort.
    Jag ringer dej i morgon för ikväll måste man ju kika lite på Let´s dance...Finalerna närmar sej!

    Men jag måste bara få gratulera till dina 3 små VITA dunisar!!!
    En sån mot Harryett!
    Och jag har en bur till dej nu, som varit utlånad till Anne i Göteborg!!!!
    Den får du snorbilligt!

    Är du vaken ikväll och vill ringa mej...Ah, va fasen...jag ringer nu!!!
    Kram, Jenny ((-:

    SvaraRadera
  4. Jenny; Det blir så bra så med fåglar och burar och hela tjotaballongen!

    Kramen, bästaste söstra i hela vida världen!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!