Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 13 mars 2009

Uschiannamej...

...för "trådar" i truten! Milda makter vad irriterande det är...
Aldrig trodde jag att det skulle bli så här besvärligt.
Inte nog med att man saknar sina stackars gaddar (är löjligt fäst vid mina tänder Missing Teeth) utan dessutom ska jag brottas med trådar när jag ska äta.
Eller är detta en ny bantningsmetod, månntro?
Kanske lite drastisk, enligt mina mått mätt...

Och här ska jag knalla omkring med dessa tåtar till den 25 mars...
Och vad denne tandläkare ska hitta då törs jag banne mig inte ens tänka på...
För nog fasen är det mer plågsamma "behandlingar" att vänta.
Pessimistkonsulten har talat!!!

Och inte fasen har den där Selma kommit hem igen... Undrar var sjutton hon har tagit vägen??? Sonen tyckte att han hörde ett mjauande i skogen, men det var så mörkt så han kunde inte se något. Men det blir väl till att gå och leta imorgon - igen!
För jag vill ju ha hem fröken katt igen.
Trots att jag har "så många". Det var nämligen en knäpp människa som tyckte att det märktes väl inte att en var borta när jag nu envisas med att ha nio katter...

Men jag kan tala om att DET MÄRKS JÄTTEMYCKET att man saknar en liten Semmelboll!!!
Ingen som springer runt och muckar gräl med alla andra kissar och två luttrade hundar.
Ingen som krafsar på sovrumsdörren klockan jättetidigt och hojtar om frukost...
Nu vaknar jag alldeles av mig själv vid fyra-tiden. Förmodligen av gammal vana. Men det är lite snopet att det inte låter utanför dörren. För det är ju vad jag väntar mig så dags på dygnet.
Så nog är lilla fröken saknad, alltid!!!

Men glad blev jag för en stund sedan när "söstra mi" ringde och talade om att det fanns en bur modell större att byta mot en styck undulatbarn med "normala" ögon. Den lille med röda ögon (albinon) får stanna här. Och den andra lilla byter jag mot Harry(ett), nymfkakaduan som är främsta orsaken till allt burbryderi. Tänk; ibland ordnar sig saker till det bästa fast man inte riktigt tror att det ska funka!
Men så är min "adopterade söster" världens goaste människa!
Tänk vilken oherrans tur att vi lärde känna varandra!!!

Nu är det nog dags att fylla på med lite värktabletter igen... Hoppas det snart lugnar ner sig med svullnad och ont i munnen... Tur att man vet att det går över, annars blev man nog helgalen!
En kopp te och lite läsande innan sängen intas vore inte fel!
Så det ska jag ägna mig åt nu!!!

Ha det gott!!!

Big Hug

12 kommentarer:

  1. Nähä!
    Världens goaste kan du vara själv!
    Så de så!!

    Kramiz, Jjjjjjjjjjjjjjjjj ((-:

    SvaraRadera
  2. Åh.. fast du det låter jobbigt. Och man får säga det om det är det. HOppas att det värsta lägger sig snart, vännen.
    Stor kram Lallis

    SvaraRadera
  3. Jenny; Du är den mest generösa människan jag känner! Så följdaktiligen är du världens goaste i min värld ;-)! HA! (Nu fick du så du teg, va ;-)?)

    Kramen!
    Hörs snart igen?!

    **************************************

    Lallis; Akta dig om nån påstår att det ska sys nån sorts korsstygn i munnen! Det är INTE roligt alls!!!
    Men jag antar att det går över så småningom... Laddar med värktabletter och hoppas på att det inte blir fler såna här äventyr...

    Jättetack för "tyck-synd-om-et"! Det hjälper!!! Faktiskt!!!

    Kramen, snälla du!

    SvaraRadera
  4. Usch jag lider med dig!
    Jag kan tänka mig hur irriterande det är.

    Och sedan när det börjar klia när det börjar läkas.
    Fy för bövelen!

    Hoppas det går fort till den 25

    Kram på dig!
    //sickan

    SvaraRadera
  5. Sickan; Suger i mig medlidande från alla håll :-)! Visst är det konstigt att det känns som om det hjälper lite när man har fått gnälla och gnöla och andra tycker att det är lite synd om en?!

    Ha det gott i helgen!
    Ska försöka komma i säng TIDIGT och hoppas att Nalle inte mår illa i min säng inatt igen...
    Jag älskar mina djur (nästan jämt)! Fast något mindre när jag vaknar av att det "spyttes" i MIN säng...

    Kramen tebax!

    SvaraRadera
  6. Hej svejs mitt i natta!
    Hoppas du klarat dej från "mysiga spyor" i natt!

    Uschiannemej, så dom bär sej åt dom där gräsliga, uschliga, fantastiska, underbara och ljuvliga djuren!
    Han kunde väl åtminstone varit hygglig och gått ner på golvet kan man tycka...fast mina vovvisar gör ibland samma knasgrejer.
    Det är bara Tesse som går till dörren (!!!!!Eloge till henne) när hon någon gång mår dåligt. Hon vill bara ut då...SKÖNT!

    Jahaja du....kolla dina mejl, vet ja! Du har lite bilder där på lilla Harryett!

    Kram på di, söstra mi!
    Hörs snart! //J

    SvaraRadera
  7. Jenny; Har kollat och sparat dom flesta! Vilken liten charmig pippi!!! Busglimt i ögonen har h*n också ;-)!
    Det blir jättespännande att få hit henne/honom...
    De små vita SKRIKER så man kan knappt vara i köket... Och Alma och Anton matar och matar... Undrar om dom kommer ut ur hålet i holken när dom är färdiga? Dom lär ju vara välnärda i alla fall :-)!
    Men jag tar och flyttar föräldrafåglarna så fort dom små kan äta själva. Alma är ju inte världens bästa föredöme i konsten att umgås med människor :-)!!!

    Kramen!

    SvaraRadera
  8. Så jobbigt att ha ont i munnen.
    Jag kom varken till Ikea eller mässan idag. Du har nog rätt i att måndagsförmiddagar är bäst, helger är nog stressigast på Ikea.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hej! Välkommen till min nya blogg! Samma innehåll, bara ny adress...
    http://hennesordochbild.wordpress.com
    Mvh Nimela!

    SvaraRadera
  10. Bloggullet; Nä, ibland är det nog lika bra att det inte blir som man tänkt sig... Kan vara en aning mycket folk på Ikea i helgerna :-)! Och det är inte kul att trängas och inte ser man nåt heller...

    Hoppas din helg blev till belåtenhet ändå?!

    Kramen!!!

    **************************************

    Nimela; oki doki! Ska ändra i listan!!! Det gäller att hänga med i svängarna!!!

    Räknar med att vi träffas om några veckor?! Längtar efter er!!!!!!!!

    Kramen, bästaste sösterdotera mi!!!

    SvaraRadera
  11. Tandvärk verkar smitta........nu har jag börjat få ont i en tand.:(

    Jag har aldrig haft tandvärk nån gång innan.

    Hoppas allt är bra!

    Kram!
    PS. Ska snart börja läsa boken,har ett kapitel kvar i den jag håller på med!
    /Sickan

    SvaraRadera
  12. Sickan; Jag hoppas verkligen att det inte smittar ;-)!
    Träffade en god vän i affären och hon hade också tandvärk... Kanske någon form av epedimi på g? Huuu!!

    Är trött; sur som f-n på "tåtarna" som irriterar... Och lite orolig för att det är mer att göra i lilla truten... Inte nog med att det är obehagligt; det är ju dyrt också!

    Ska bli kul att få en recension av boken så småningom ;-)!

    Kramen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!