Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 4 mars 2009

Snacka om...


... akut "tantvarning"!
Nu ska jag ge mig på att "quick knit-ta"! Tror jag... Osvuret är bäst!!!
Men försöka ska jag!
Och går det bra vet jag att det finns en massa garn hemma i H-fred. (Det heter i, inte , Hultsfred, vad än dom där festivalbesökarna än påstår!!!)

Har varit i staden och handlat och träffat I idag!
Fick en försenad födelsedagspresent (mycket försenad; faktiskt cirkus tre månader + några dagar om man ska vara noga), men egentligen behövde ju inte I bry sig om det! Det var roligt att få träffas och prata en stund! Det blir långt mellan varven numera eftersom I är mycket hos sin (ja, man får väl kalla honom så efter så pass lång tid?) särbo. Men det blir nog bättre framåt våren! Det är ju lättare att åka när det blir ljusare om kvällarna och man slipper isiga vägar...

Sprang på barnbarn-hästens förre hovslagare som givetvis ville veta hur det var med fröken Humla (och matte M!)! Och det var roligt att kunna meddela att Humla mår jättebra och kickar och lever knalle precis som vanligt. Och fin har hon blivit! Men det är klart - hon får ju vara med sin älskade matte och en nöjd häst ser ju alltid finare ut än en missbelåten eller nedstämd pålle.

Så har jag fått investera i nästa "tantvarning"...
Tänk; det trodde jag inte skulle hända! Neeeej! Och aldrig på tiden!
Men...


... jag fick ge mig!
Det är skitjobbigt att inte kunna sova ens det lilla jag kan sova för ryggens skull. Och det är INTE roligt att plötsligt utan minsta förvarning bli helt genomvarm för att sedan sitta (ligga, stå, gå) och frysa så man hoppar.
Dyrt var det och f-n om det inte hjälper!!!
Ja, ja! Det visar sig nog med tiden!

I övrigt har M-ett lärt sig att gå genom kattluckan och praktiserar detta tills alla två människorna i huset skriker åt honom att "SLUTA smäll med den där jäkla luckan". Stackars M-ett kikar på oss och undrar hur vi vill ha det egentligen... Först visar vi hur han ska göra och sen vrålar vi NEJ...
Människor är ena konstiga djur!!!

Ha det gott!

<span class=

10 kommentarer:

  1. hej jag asgarvar åt dit tinlägg och känner mig drabbad själv av tantvarning...ojoj. har oxå hund och katt och broddar på skorna och PMS men ej remiferm....
    Lena
    http://humlarum.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Lena; Hejsan, kul att du hittade hit!!!
    Men visst är det lite panikartat när man slänger ivär tvåhundra på något som man inte vet funkar... Desperat är nog ordet jag söker :-)!

    Kikar in till dig med det snaraste!

    /J

    SvaraRadera
  3. Hoppas det hjälper med dina piller.
    Men just dom har man läst mycket positivt om!
    Natti och kramen!

    SvaraRadera
  4. Hejsan svejsan, Söstra mi!
    Och tack för lilla pratstunden i går!
    Vi kom hem lyckligt efter en massa köer i Göteborg, och jag lyckades hålla mej vaken hela vägen hem...Haha!

    Hoppas dina nyinköpta piller hjälper dej med den ljuva "medelålderssvettningen". Sånt där är ju bara för trist....att vi kvinnor ska behöva drabbas utav även detta, va?
    Usch och fy!

    Roligt att höra att även M-ett har fattat finessen med kattlucka! Eller?
    Du får väl sätta ljuddämpare på luckan...Hihi!

    Kram på dej, så hörs vi snart igen.
    //Jenny (-:

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att pillren hjälper, du kan ju berätta. Jag hade katt redan som liten så det är nog ingen tantvarning på det.;0)
    Lägger du tarotkort? Jag skulle vilja bli spådd, även om jag är lite rädd för det.
    Ha en fin helg.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Sickan; Tar nog ett tag innan man märker effekt... Fast i vanlig ordning vill jag veta igår! Men jag TROR att det känns lite bättre, även om nattsömnen är lite si och så...

    Bamsekramen till dig!!!!
    ************************************

    Jenny; Skönt att det gick bra! Son med fästmö har åkt idag, tror att dom har stora planer på g :-)! Så himla roligt att se hur glada dom är för varandra... Jag blir nästan (OBS!!!) lite rörd...

    M-ett är kanske lite i någon "pröva-mattens-tålamod-period"... För det är inte bara kattluckan han smäller med... Phu!!! Men söt är han den lille ligisten!

    Kramen tebax! Hörs snart av!!!
    ****************************************

    Bloggullet; Ska meddela när (om) jag märker effekt av dom där svindyra pillrena! Men som sagt; något bättre TROR jag att det är (eller så är det önsketänkande och det går bra det med :-)!!!)...

    Jag lägger gärna tarot för dig om du vill! Du kan bara maila när (om) du känner för det!!! novemberhaxa@gmail.com

    Kramen och ha det gott!!!

    SvaraRadera
  7. Du har vunnit kort hos mig, Grattis! Gå in o kika, välj de två du vill ha så skickar jag dem...stor kram bästaste mostera mi!!
    Vad flitig du ska va förresten, med stickeriorna... roligt! Har du bestämt vad det ska bli förresten?
    Hoppas att tabletterna hjälper! Stor kram/Nim

    SvaraRadera
  8. Nimela; Ha, ha! Jodu! När jag kommer på hur fasen jag ska göra ska det kanske eventuellt bli handledsvärmare eller nåt sånt litet något...

    Men vann jag kort??? Oj, så kul!!! Och så står jag som åsnan mellan hötapparna... Alla dina kort är lika fina!!! Har jättesvårt att ge bort dom jag har... Granne K fick ett på födelsedagen, men det sved ;-)!
    Ska göra ett allvarligt försök att välja...

    Och så dyra som dom pillrena var så SKA dom banne mig göra nytta!

    Vi hörs av snart!? Jättekramen min sötaste söstradoter!!!

    SvaraRadera
  9. ja, här har vi kattluckan i pannrummet, så missarna stör oss inte alls!

    Minns när vi skulle lära Cornell luckan, det tog sin tid, men sen skulle han ut och in hela tiden! :)

    Hoppas det går bra med stickningen!

    /Caroline

    SvaraRadera
  10. Caroline; Kan säga att jag saknar en "köksingång"! Ytterdörren sitter liksom mitt i smeten och man blir störd av den där jädra luckan var man än är i huset...
    Där jag bodde förut hade vi köksdörr och då kunde jag stänga till om "lilla hallen" så vi slapp höra smälleriet.

    När jag bara kommer på knepet med stickeriet blir det nog bra :-)... Har ju haft lite mycket kring mig nu några dagar, men nästa vecka ska det väl i bästa fall bli lite lugnare... Känns som om jag måste ha lite tid för att lista ut "huru och varföre" :-)...

    Kramen och ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!