Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 9 mars 2009

Lite sol och borttappad Selma

Idag har det varit riktigt skönt i solen! Har varit ute på små "expositioner" med vovvarna i flera omgångar Walking Dog...
Det är ju fasen att man inte ska kunna ta en riktig långpromenad, men med den värken som härjar just nu blir det liksom alldeles för mycket.
Men ute i "trädgården" (snarast löv-gården) går ju att spankulera lite försiktigt. Fördelen är att det inte är halt där... På vägen är det fortfarande stora isfläckar och konstigt nog är dom alltid där jag sätter fossingarna... Börjar få förföljelsemani... Undras vad dom skulle säga om jag "sökte" för att jag tror att isfläckarna försöker stjälpa mig Ignoring You... Troligen skulle det bli någon form av "krama-dig-själv-tröja" och isolering...




Och denna lilla fröken är tydligen på vift.
Det känns inte bra alls...
Hon har varit på ett sjuttijäklars humör sista veckorna och bara ställt till bråk med allt och alla. Men hon var här i söndags morse (jo, jag vet att det var igår; jo, jag är överdrivet ängslig för mina små...) och var sur och ville inte äta. Så gick hon ut nån gång på förmiddagen och sen har jag gått omkring och ropat "Selma", "Semlan", "fröken Semmelboll" omväxlande, men inte ett ljud från min lilla bråkfia.
Och jag VET att dom andra katterna har försvunnit ett par dagar ibland, men jag är lika orolig varje gång...

Har i alla fall fixat en bild på henne som jag kan ta med mig och visa för folk i närheten... Om hon nu inte kommer inklivande här och låtsas som om det regnar... Hoppas kan jag ju!!!
Jäkla katt!!!!!

Sonen har varit hos doktorn idag och det blir röntgen och efter det sjukgymnastik. Någon sorts medicin skulle han få också. Tydligen är han väldigt spänd i ryggen. Och har det inte blivit bättre om en vecka är det sjukskrivning som gäller.
Känns skönt att det händer något i alla fall!

Och vet ni; nu känns det som "Tea-time"... Det tar på krafterna att leta och vara orolig...

Ha det gott!

Big Hug

8 kommentarer:

  1. uj uj...tufft att ha borta semlan..hoppas hon kommer hem!!

    hoppas det löser sig för sonen med sin rygg åxå, håller min tumme för er alla!

    kramar!

    SvaraRadera
  2. Jobbigt när kattorna inte kommer hem, det har hänt här många gånger. Jag brukar gå runt och ropa på dem, ofta har de varit instängda i någons källare eller garage. Jag hoppas din söta misse kommer hem.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh...lilla Semlan...eller Selman...eller hur det nu var...

    Hoppas hon snart kommer hem igen, och att inget hänt henne.
    För visst "målar man upp" det ena skräckscenariot efter det andra?

    Håller mina tummar för att sonens rygg blir bättre snart förstås, och att han får hjälp...
    ...tyvärr har man ju lite trista erfarenheter av "hjälpen" som brukar ges hos "Il Doctore"...Hmmm!

    Har hittat en hyfsat bra bur till ett rimligt och billigt pris til dej förresten!
    Fast där sitter visst en redan tam nymfhona i den som är 2 år gammal....gör det något??? Haha...

    Vi "rings" i morgon (eller i dag...) så får vi prata lite. Nu BÖRJAR man ju kvickna till efter Skåne-vistelsen.

    Kram på dej och jag håller tummen min för Selma Semmelboll....)-:

    //Jenny

    SvaraRadera
  4. Huga; Är övertygad om att ditt "tumme-hållande" hjälper! Åtminstone känns det bra att någon tänker lite på oss!!!

    Har varit ute vid 05.30 (pip) idag och letat... Får nog ingen ro om jag inte hittar den lilla snurpan...

    Storkramen till dig!!!

    ************************************

    Bloggullet; Visst är det ett jäkla elände när dom försvinner i tomma intet?! Men sonen har studiedag idag, så han får faktiskt ta och masa sig bortåt till "grannarna" (det är långt till dom) och kolla om någon har sett henne...

    Kramen!

    ************************************

    Jenny; BUR???? Var, när och hur mycket? Tvåårig tam nymfhona? Äh, vad fasen; det brukar ju klona sig när du är inblandad ;-)! Två undulater blev fyra; en kattunge blev två... Börjar nästan räkna med att det dubblar sig det mesta, ha, ha!

    Hörs av idag?!

    Kramen, bästa söstra mi!

    SvaraRadera
  5. Jamen va fasen? Man måste ju hålla på sin "image"???

    Ja du...den där jeppen med buren och tam fågel var nog inget vi ska lägga ord och slantar på...du vet!

    Kramis och krya på den dumma tansebissingen nu!
    Eller låt den SNÄLLA tandläkaren ta fram sin stora hov-tång och dra ut den och slänga den på gödselstacken. DÄR kan den "uschla" gadden ligga och värka alldeles själv!!!

    KRAM, stumpelumpan! Och hoppas Selma kommer snart! //Jenny(-:

    SvaraRadera
  6. God morgon!
    Tack för alla gulliga kommentarer,
    dom värmer..ja det är skönt när man fått datorn lagad igen.=)

    Hoppas att din selma kommer hem snart igen,vet när pappas katt löpte då kunde han vara borta i flera dagar..tyckte så synd om pappa som stod och ropade efter honom,för han saknade honom så.
    Numer är Gusten kastrerad och håller sig hemma och han har blivit mycket lugnare.

    Otäckt med dom där isfläckarna men kan ramla och slå sig ganska illa..inget kul alls.

    Hoppas du får en fin dag,
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hej igen!
    En gång råkade pappa stänga in sin kisse Gusten i garaget..minns att han var så ledsen och undrade vart han tagit vägen..men sedan så hittade han honom i garaget.

    En annan gång så var det fullt av katthår på altanen..och pappa trodde ju det värsta..att någon duvhök eller annan stor fågel tagit honom..men han hade nog bara varit i slagsmål för han kom hem sedan och pappa blev såklart överlycklig!

    Hoppas att din son blir bra i ryggen..besvärligt att ha ont.

    *Kram*

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna att lilla Selma kommer hem snart. Mycket ttärande på både kropp o själ att oroa sig för de små.
    Kram på dig Mia.

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!