Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 27 mars 2009

Men varför snöar det...


... just idag? Bara kolla utsikten från köksfönstret imorse...
Och nedanför samma fönster satt ett gäng koltrastar och undrade lite försynt om det inte möjligen fanns lite bröd eller fröer eller nåt till övers.
Och det fanns det ju, förstås Thumbs Up



Veden kom och det såg allt lite tröstlöst ut först...


...med ved på marken och snö på veden.


Eftersom jag "Buzzadorar" Modifast produkter just nu tänkte jag att jag skulle sätta det färdiga kaffet på hårdtest.
Så jag tog med en burk och ett sugrör (går att slänga i pannan när man är färdig; ingen disk!) för att ha att muta magen med när det blev för tradigt att kånka.
Får väl konstatera att jag kände mig mätt när jag hade slurpat i mig det som fanns och det är relativt gott kallt också...
Och lille mobilen måste ju vara med när man kånkar ved, fattas bara annat!


Den "berömda" radion gick för fullskaft... Lyssnade på P1 och det där programmet som folk får ringa till om mornarna. Ibland är det vettiga saker som dryftas, men ibland undrar man lite stillsamt om folk verkligen är så dumma som dom låter eller om dom bara låtsas...
Idag var det mycket klimatprat, och det är ju ganska intressant att höra vad andra tänker i den frågan.
Och så det här "Fråga barnen"... Det är jätteroligt att lyssna på. Mycket klokskaper får man höra av ungdomarna!


Här är den färdigstaplade veden!!!
När jag var nästan färdig kom jag att tänka på vad mormor brukade säga; "all vår början bliver svår". Men idag tyckte jag allt att slutet var aningen kärvare...


Till denna hemska anordning ska den stackars veden så småningom...
Visst ser det skitigt och dant ut? Men det är inte mycket att göra åt eländet...
Det verkar som om sotet har "bränt fast". Å andra sidan är pannan gammal och egentligen alldeles för liten för detta huset.
Men är man bara hyresgäst får man ta det som det är. Kan ju knappast ge mig till att köpa en ny panna. Vore nog ganska besvärligt att få med sig en sån när man vill flytta!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Flowers

Men kolla hur fint sällskap jag har fått vid datorn!


Den här lilla häxan får allt hänga här året om!
Tycker att det passar rätt bra med tanke på den andra bloggen Witch

Är man en "Novemberhäxa" så är man Sunshine!!!

Och imorgon natt blir det sommartid... Fast det är snöyra ute...
Och så gillar jag inte att bli "bestulen" på en hel timme...
Jag som har så svårt för att komma upp om mornarna.
Bara tanken på att klockan är sex medan hela jag anser att den bara är fem är jobbig!

Är det fler än jag som är så där aviga till detta med omställning av klockan?

På kvällen är det väl rätt ok.
Jag sover ju TV ändå, så då har det ju inte så stor betydelse hur mycket klockan är precis.
Det är mornarna som är det besvärliga...

Ska bli intressant att se hur Nalle reagerar! Han är nästan lika morgontrött som jag. Tur att vi har Uffe som kör upp oss, annars skulle det inte bli mycket gjort här!

Ha det gott och glöm inte att ställa om klockorna...

Big Hug

8 kommentarer:

  1. Va duktig du varit med all veden!
    Jag har varit helt "off" i dag och allt är pest, så jag kikar bara in och önskar dej en skön fredagkväll vid "sov-teven"...

    Stor kram...//Jenny

    SvaraRadera
  2. Det är ETT dygn kvar innan klockan ställs om kära vän! Å andra sidan kan det vara bra att tjuvstarta, träna sig lite....Tycker abslout som du ang. sommartid! SKIT! Vad ska det vara bra för??? Att solen stiger upp kl.04 på morronen...nääää.

    Ja vi kan inte göra nåt åt det endå, bara att gilla läget..

    Härlig helg i vilket fall-på dej!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Jenny; Ibland önskar jag att jag bodde i en etta med kokskåp! I all synnerhet när det ska städas eller bäras ved...

    Är det jobbigt med morotsrökandet? Önskar att jag kunde "ta över" lite av kämpandet åt dig en stund...

    Var rädd om dig!!!
    Kanske hörs i helgen?
    Men imorgon var det väl ljusparty hos dig?
    Hmmm; se till att dra "rätt" lott nu ;-)!

    Kramen söstra mi!

    **********************************

    Huga; Det är ren och skär stöld av en hel timme när man behöver den som bäst! Är så in i vassen trött och bara tanken på att allt blir en timme tidigare kan få mig att ge upp fullständigt! Vårtrötthet, kanske? Nåt måste man ju skylla på ;-)!

    Men, som du så riktigt påpekade; det är väl bara att gilla läget!
    Skulle nog bli besvärligt om man envisades med att komma en timme försent (enligt andras uppfattning) till allting...

    Ha en fin helg du också!
    Kramen tillbax!

    SvaraRadera
  4. Jag undrar faktiskt också varför i hela världen det snöar:P
    Kunde det ju låtit bli med att göra liksom.
    Jag ska nog ställa om klockan NU så jag inte glömmer det. Har en historia av att göra det varje år. *s*
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  5. Lallis; Jag fixade hälften av klockorna igår, så idag var förvirringen total :-)!

    Nu är den mesta snön borta, som väl är! Men då är det ju blött och geggigt istället... Aldrig nöjd!!!

    Kramen, vännen!

    SvaraRadera
  6. Ja, hos oss var det rena våren igår, så vi var ute och pysslade nästan hela dagen... :)

    Å påskliljorna börjar blomma vilken dag som helst, bildbevis finns i min blogg... :)

    /Caroline, som är TRÖTT efter tidsomställningen!

    SvaraRadera
  7. Caroline; Ja, det är seeegt idag! Ville inte riktigt tro att det var sant när väckarklockan ringde... Men sonen kom upp alldeles av sig själv, konstigt nog :-)!

    Påskliljorna lyser med sin frånvaro här, men kejsarkronan har kommit upp en bra bit (i söderläge :-)!). Så det är på gång med våren, trots att det är minusgrader om nätterna!

    Ha en fin början på veckan!!!
    Kramen!

    SvaraRadera
  8. Här är en till som inte blir överens med klockor o nya tider. Blä säger jag, är inte människa nu på 14 dagar, borde vara katt istället, de struntar fullständigt i vad klockan är slagen. Kram på dig. Mia.

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!