Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 29 april 2009

Igår...

... ägnade jag mig åt att flytta smuts på mina fönster... Räknade och kom fram till att det är 18 fönster och en hel del av dom är med spröjs.
Inte sån där modern, som man kan plocka bort...
Nääädå! Här är det "rediga" grejer!
Och så hopplösa att putsa!!! Tid tar det och inte är det ett dugg roligt!
Men nu är det gjort i alla fall...
Så nu är det det här med gardinerna...
Som eventuellt ska bli gjort idag...

När jag har rätat ut mig efter gårdagens klängande i fönsterbågarna...

Men solen skiner och fåglarna kvittrar, så vem vet!?
Det kanske rent utav händer saker i huset i skogen idag också Ironing...

Under har ju skett förr, har jag hört!!!

Bow Down
Man kan ju alltid hoppas, ha, ha!


5 kommentarer:

  1. Jag hoppas oxå på ett under...te.x. att lille hustomten ska putsa mina fönster då jag ligger o trynar...ja,ja, hoppas kan man ju som sagt. Ha det gott i solen med dina nyputsade fönster. Kram Mia.

    SvaraRadera
  2. Mia; Kan säga att det är mindre roligt när soleländet skiner på dom där sk nyputsade fönstrena... Jäklar, så randigt det bidde :-)! Ja, ja! Alltid retar det nån och nu ska jag gå och hämta gardiner och strykbräda och köra igång...

    Vovvarna vill INTE vara ute nu mitt på dan, så det passar alldeles utmärkt att syssla med sånt där tidsödande tråkgöra...

    Kramen i värmen!!!

    SvaraRadera
  3. Skönt när fönsterputsandet är klart i alla fall. Måste jag också göra. Snart. När jag får tid..*s*
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  4. ååå den som ändå kommit sååå längt i städande och putsande...tvättar upp vinterkläder idag, men jag tror det ryker ett par gardiner nånstans åxå!

    ha nu en skön valborg!
    kramen på tanten!

    SvaraRadera
  5. Lallis; Visst är det jättesvårt att få tiden att räcka till till såna saker som fönsterputs och gardinstrykning? Konstigt så mycket böcker det finns att läsa och promenader som måste gås och... precis när det blir aktuellt med sånt där tråkgöra ;-)!
    Men det känns skönt att det är färdigt!!!

    Förstamaj-kram!!!
    *******************************

    Huga; Tvätta vinterkläder... Hmmm... Tillhör nog det där jag har förträngt att man bör göra... Äh, tar det en annan dag :-)!
    Vi ska skaffa nya linor till torkställningen, så all tvätt som inte är av nöden tvunget att tvättas får faktiskt vänta.
    Härligt att ha nåt att skylla på :-)!!!

    Kramen tebax och trevlig första maj!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!