Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 20 april 2009

Phu!

Igårkväll ringde telefonen.
Ja, det är väl inte så ovanligt i och för sig.
Men nu var det "min" vedleverantör som absolut tyckte att jag skulle ta hem ett lass ved.
Var väl "lite" motvillig... Pengabrist och en enorm brist på ork var nog största orsakerna till denna motvilja till vedköp.

Men "ved-L" tyckte att jag kunde få kredit, och bestämde helt självsvåldigt att "jag kör upp ett lass till dig imorgonbitti". Troligen för att det ska in ny ved i hans "förråd" och då vill han ju givetvis bli av med så mycket som möjligt av det gamla...

Kan konstatera att det gjorde han... Körde hit ved, alltså...
Hundarna fick jaga sork i tre timmar i förmiddags och min tur till stan för att handla får jag nog tänka mig att göra en annan dag...

Fast det är rätt skönt att veta att veden är hemma och inburen om dock inte betald. Där ryker en del av dom där skattepengarna.
För jag får tillbaka lite i år!!!
Och det är inte fel!!!




Just nu är läget detta;


Om ni tänker er att det är två hundar som uttrycker sin missbelåtenhet med sin något stela och lite dävna matte så kommer vi nog rätt nära "sanningen" om hur det är i vårt lilla hus just nu Pouty...
Inget kul alls, tycker Uffe och Nalle.
Dom håller på att fundera ut ett sätt att få sin slöa matte att följa med ut och kolla om det har kommit några nya inkräktare på deras domäner...

Så jag får väl ta mig samman och göra så...
Gå ut med dom där två vildarna alltså...

Som sagt; PHU!!!

5 kommentarer:

  1. ibland hopar allt sig.

    Skönt att veden är på plats nu iallafall.!

    Ha det bra!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. OO bara du inte drar på dig sorkfeber!! akta sig!



    men vad har hänt med J ? Ni är ju bland de goaste av kommentatorer, hur ska det nu gå?? Hälsa henne från mej...kram till dej

    SvaraRadera
  3. Sickan; Ja, ibland undrar man stilla vad man håller på med egentligen... En etta med kokskåp alldeles ensam mitt i stan kanske vore bekvämare? Men... neeej.

    Ha det gott du med! Var rädd om sig!!!
    Kramen!!!

    *****************************

    Huga; Vet inte heller hur det ska gå utan J´s underbara inlägg...
    Men jag tror nog att hon nosar runt här, så en eller annan kommentar kan hon nog inte låta bli att slänga till oss ;-)!

    Har undvikit sorkfeber så här långt och hoppas på att det inte är aktuellt här! Verkar jäkligt besvärligt!!! Och det kan jag vara utan :-)! "Besvärligar" mig ju rätt duktigt ändå, ha, ha!

    Kramelikram och hälsningar till J ska framföras!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig att om hjälpen sattes in i tid så skulle många vara ute i arbete igen. Och om man fick rätt hjälp,dock snålas det på såna som oss.

    Ha det bra och tack för att du finns här.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Bloggullet; Tack för "tacket" och tackar tillbaka!
    Har fått en hel del att fundera över när jag har läst din blogg...
    Håller tummarna för att det ska gå bra, vad du än beslutar dig för!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!