Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 7 mars 2011

Dag 66...

Är liiiite trött efter helgens "härjningar"..
Det märks att jag inte är riktigt van vid att ge mig iväg så där hux flux hela två dagar på rad. Löjligt, kan jag tycka, men jag antar att det hela har med fibron och det där "kroniska trötthetssyndromet" att göra. Å andra sidan vore det väl attan om sånt skulle få bestämma vad jag ska och inte ska...
Så jag "tar" mer än gärna en dag i långsamt tempo och lever på allt roligt jag har haft i helgen.

Det ser ut att vara jättefint väder - när man sitter inomhus.. Ute blåser det snålt även om solen tittar fram.
Ska försöka samla ihop herrarna Hund och mig till promenad till postlådan så småningom. Vi får motvind på hemvägen... Urk! Inte skönt alls...
Å andra sidan lär man känna sig ovanligt urblåst när man kommer hem, he, he...

Har ägnat mig åt att fundera på om den här "vill-gärna-hjärnan" kan ställa in sig på "repeat" alldeles av sig själv... Tycker samma tankar far runt i knoppen hela tiden...
Är det verkligen nyttigt??? Och hur i hela friden stänger man av???


10 kommentarer:

  1. Samma sak här, får ett en lätt släng av galenskap när samma elände snurrar runt runt...var är knappen?? Och snart ska man iväg till det givande jobbet med en värkande nymasserad rygg, ja glädjeämnena tar aldrig slut ;-D
    Men sannerligen är det vår i luften ja!
    Ha en skönare afton!

    SvaraRadera
  2. Kan själv inte göra en massa saker. Kör med "varannan-dags-göra"Vila en dag, göra nåt den andra dagen. Utan detta system skulle jag gå under... Lycka till med promenaden! Det blåser här oxå fastän solen strålar lite.

    SvaraRadera
  3. hugan; Var rädd om den nymasserade ryggen, hördu!
    Funderade på att "hugga" på ett erbjudande om besök av en sjukgymnast, men jag misstänker att vi inte pratar riktigt samma "språk" när det gäller den där massagen *gapskrattar*... Annars hade det nog behövts efter allt traskandet i lördags..
    Men nog är det lite vår i luften nu!! TROR jag såg lite, lite av snödropparna vid söderväggen... LÄNGTAR!!!

    Kramen på sig!!!

    **********************
    Renée; Brukar försöka göra så jag med.. Men ibland "skiter" det sig och det är inte alltid man känner för att avstå från saker (typ smörgåstårta, ha, ha) bara för att... Tur att det finns möjlighet att ta det med ro idag!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  4. Ja när du hittat den avstängningknappen kan du berätta det. För en sån vore det bra att ha ibland

    SvaraRadera
  5. BertaStina; Lovar att meddela OM jag hittar eländet...

    SvaraRadera
  6. Vi borde nog hitta en gemensam knapp åt oss. Kommer jag på ett sätt som fungerar så hör jag av mig... redan innan jag hunnit använda den själv. ;)

    SvaraRadera
  7. Cattis; Jaaa! Och jag lovar att meddela dig omedelbums.. Är sååå trött på flyttar och pengar och kaptener så du anar inte :))...

    SvaraRadera
  8. Ett litet ps. du har en award att hämta hos mig!

    SvaraRadera
  9. Håller med reneé,har oxå varannad dag som funkar bäst för mej och pAUSA ofta har jag lärt mej ..blir faktiskt inte lika trött då!! Skickar med lite extra energi du kan plocka fram vid behov!kram kram =)

    SvaraRadera
  10. Renée; Gulledig!!!

    ********************

    Pixi; Jo; allt funkar bättre om man kan fixa grejer lite i sänder och helst varannan dag.. Men ibland funkar det inte och då är det bara att ta smällarna... I detta fallet var det inte så svårt! Hade roligt i lördags och ett besök hos fd granne K är alltid upplyftande. Idag känns det rätt ok igen :))..

    Kramen på sig!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!