Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 25 september 2007

Matten och Uffe på vift...

Idag har matten varit och klippt av (nästan) allt håret... Känns lite märkligt, men jag tror att jag blir nöjd när jag har vant mig. Uffe Hund trodde nog att det var han som skulle få åka till frissan, för han envisades med att han skulle med. Den stackaren har alltså tillbringat ett par timmar i baksätet på "missilen"... Fast matten tycker förstås att han får skylla sig själv. Uffe har sin syn på saken klar; människor är ena märkliga tingestar.

När frisseriet var färdigt bestämde jag mig för att åka till Ulricehamn och handla och samtidigt byta ut min present. Ja, till en likadan fast fungerande... Fick nämligen en riskokare av I förra veckan och när jag skulle provkoka la den av. Så det blev till att ösa över det halvfärdiga riset i en kastrull och koka det färdigt. Lite snopet, men det var ju garanti på den, så det var bara att byta ut den. Passade på att inhandla batterier. 15:- för 10 stycken sådana där små ena... Det måste väl vara rätt billigt? Har nog rätt mycket av hjärtat kvar i "Snåland" vad jag än påstår :-).

På hemvägen stannade vi i Timmele. Där finns en jättemysig ICA-affär där vi brukar köpa pålägg (dom har lönneberga-skinka; det finns inte inne i stan!) och mjölk och sånt. Det passade alldeles utmärkt med tider och så, för vi kunde plocka med sonen hem. Praktiskt, för då kunde matten vara lite osynlig och tänk; maten flög in!!! Ibland funkar allt som det ska!!!

1 kommentar:

  1. Kan du inte be son fota frisyren så man får se?

    Men det blev säkert bra!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!