Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 20 september 2007

Tänk så mycket regn det finns...

Den där turen till stan i fint väder... Suck! Regn, regn, regn... Men jag träffade I och hon bjöd på fika. Mysigt att sitta inne och dricka varmt kaffe medan regnet vräker ner.

När jag äntligen tog mig hem spöregnade det... Så det där med att vara osynlig och att djurfodret skulle "hoppa" in av sig själv var det bara att glömma. Jag var ju redan genomblöt, så jag tyckte inte att sonen också behövde bli det. Men han fick stå innanför dörren och kånka grejerna till köket. Någon nytta ska man väl ha av sina barn, eller?!

Idag har det inte blivit något gjort... Stadsbesök och framför allt handlande och gående på hårda golv brukar framkalla en häftig ryggvärk och migrän. Man får planera sin tid; ska man göra något "ansträngande" får man ta det lugnt dan efter. Inte så kul alla gånger, men man vänjer sig! Och så får man ju en hel dag med stillsamma sysselsättningar som att läsa och lösa ett eller annat korsord. Det är bara hundpromenaderna som måste funka. Uffe Hund är inte mycket för att gå själv, nämligen. Inte när han får lov i alla fall :-)!



Idag la vi märke till hur röda lönnarna redan har blivit! Och som synes var det lite, lite sol på förmiddagen!!! Härligt!!!

3 kommentarer:

  1. Vad han är rolig uffe,jag menar han borde passa på när han får gå själv :-)

    Nu har jag uppdaterat ängla bloggen!

    Länken lämnar jag istället för min vanliga!

    SvaraRadera
  2. kom den inte med?
    Den finns i min länklista annars,under änglablogg!

    SvaraRadera
  3. Jamen; då är det väl ingen sport!!! Det kan ju vara så att den "unge mannen" är i trotsåldern... Ska försöka ta reda på hur det förhåller sig med hundars trotsperioder. Misstänker att det är livslångt :-)
    (Kollar din ängla-blogg när sonen släpper datorn. Han står här och hoppar. Kram!)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!