Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 27 september 2007

Stillsam undran

Har funderat en massa under dagen... Bland annat på hur det går till att fuska i sjukförsäkringssystemet... Eftersom det enligt vissa politiker och massmedia är mer regel än undantag att "vanliga människor" (och vilka är dom ovanliga?) roffar åt sig massor av pengar dom inte har rätt till, kan man ju fråga sig; hur gör dom??? Jag menar, man blir ju kollad och dubbelkollad. När jag fyllde i min blankett för bostadstillägg påpekade damen på försäkringskassan att jag inte hade tagit upp mina ränteinkomster. Jag höll på att slå avigt; det handlade om 17:- (ja, sjutton kronor). Men det skulle tas upp. Inte för att jag tror att det gjorde någon skillnad på beräkningen av mitt bidrag, men det fick mig att fundera; hur gör dom som vill fuska? Tror att man måste börja med deklarationen, men hur... Nej, jag tänker inte ge mig på det; har alltid varit den typen som får ont i magen av bara tanken, men det känns inte kul att känna sig misstänkliggjord bara för att man har haft oturen att bli sjuk och "uppbär sjukersättning".

Ja, huga vad pipig jag känner mig idag!!! Jag tror att jag ska fixa mig en kopp gott te och bre en knäckemacka med vitlöksost till Uffe Hund. (Hans sätt att "dricka" kvällste. Nej, han är inte bortskämd! Inte så mycket i alla fall...)

1 kommentar:

  1. Ja just det,hur går det till att fuska??
    DET vill jag åxå veta;-)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!