Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 5 oktober 2007

En helomvändning...

... har försäkringskassan gjort! I har fått besked om att hon kommer att få sjukbidrag!!! Gissa om hon var lättad när hon kom i torsdags! Inte vann vi något på lotten, men jag tycker att det var en sån jättevinst för I att hon hade fått beskedet redan så bättre kunde det inte bli!!! Det är ju inte så att I vill vara arbetsoförmögen, men ibland får man ju bita i det sura äpplet och försöka göra det bästa av situationen. Men känslan av att inte veta var man ska ta vägen är så fruktansvärd... För man blir ju liksom sittande mellan två stolar; å ena sidan försäkringskassan, som "utreder", och å andra sidan arbetsförmedlingen, som inte vill ha med en att göra för att man är "under utredning". Ett mycket märkligt system!

Och vattnet rinner fortfarande ner i avloppet i köket! Är lite förvånad, för jag trodde inte att jag kunde fixa sådana grejer. Åtminstone inte så att det verkligen håller och fungerar i längden. Är lite mallig för att jag fixade alldeles själv! ( Kanhända är jag också i trotsåldern; kan sälv :-) )

Uffe Hund har fått en släng av något som jag tippar är ett mellanting mellan tonårstrots och "gubb-tjurighet". Han försöket "rymma" varenda gång vi går ut... Drar iväg som ett sträck rakt ner i skogens djup. Kan vara rådjur som drar; eller ekorrarna... Dom gillar han, även om kärleken inte är ömsesidig. Jag är inte säker på vad dom (ekorrarna) säger men det låter som "dra hem till ditt hundracka" :-). Ett himla tjatter är det! Men Uffe tror att dom vill leka med honom och står nedanför trädet och viftar på hela sig. Han är alltså inte det minsta aggresiv mot dom. Märklig vovve!!! Men nu börjar väl älgjakten på måndag (tror jag) så då blir det koppeltvång igen. Suck! Men vi har ju den fina selen, så det blir kanske lite lättare i år att acceptera sakernas tillstånd!

2 kommentarer:

  1. Hälsa I och gratulera!!! Kul!

    Ja,älgjakten börjar på måndag,passa er ;-)
    (och smäll INTE igen bildörranarna,moahahaha...)
    Schhhh!

    SvaraRadera
  2. Än har vi inte blivit tagna för att vara älgar i alla fall... Men lite "spännande" är det att ge sig ut. Men dom är bara här till onsdag, sen är det över för denna gången (Här i Flårekulla alltså)
    Nere vid Årås håller dom på längre... Och ingen M som sitter på taket och sjunger "älgarna demonstrerar...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!